• Amazina

Boende i Schweiz

Halloj! Sitter och söker efter Schweiztrådar... Jag verkar ha kommit rätt!

• Amazina

Vi bor i Zürich sedan 5 år tillbaka och försöker nu också bli med barn. Ingen stress... Vad roligt det vore om vi kunde bli ett par svenskschweizare med barnvagn samtidigt!

• Amazina

Tuntalisa
    Åh, vad roligt!! Supergrattis! Ska bli kul att får höra mer om hur det går för dig sen!!
    Kram från mig!!

• Amazina
    Räkmamman skrev 2007-10-17 20:46:42 följande:
    Räkna med mig i MARS!! Var pá Triemli pá UL idag, och allt ser kalasbra ut! Váren kommer snabbare här nere, sá ZOO blir nog kalas för várutflykter. Kram pá er!
    Grattis! Gud vad roligt!!!
  • Amazina

Jag ska ocksa till svenska kyrkans julmarknad. Ska passa pa att köpa sirap där. Det kan man ju annars inte köpa i Schweiz. Ska bli jättemysigt att ga där och kolla!

ja, hu vilket blaskväder vi har haft idag! snö, och regn och blast. Vill ha ANTINGEN vinter eller höst. Det här mellantinget är inte sa kul...

jag har ocksa varit pa IKEA ch inhandlat glögg, pepparkakor mm mm. De har ju även julskinka och julmust men det far vänta nagon vecka till...
    kram pa er alla!

• Amazina
    Räkmamman skrev 2007-11-13 22:30:58 följande:
    Visst finns pärlsocker pá coop. Det är en rund burk som ser ut som en stor saltströare ungefär. Har även sett att de börjat sälja lingonsylt!!! (I alla fall pá coop Shilcity). Sen har jag hittat supergott knäckebröd där ocksá. Brukar däremot passa pá att köpa torrjäst hemma i Sverige, sá man har til bullarna som jag aldrig ahr tid att baka! Fár be mamma köpa med sirap...Nä, nu är det godnatt! Kram!
    Men jäst har de överallt. Det heter Hefe. Sirap däremot är ett mysterium...
  • Amazina

Detta är VÄRLDENS GODASTE recept på lussebullar. Saffranssnurror med vit choklad! Kör det varje år och bullarna är livsfarliga! Som godis!
    www3.arla.se/Default____17653.aspx

(Istället för kesella tar man vanlig quark)

• Amazina

Denna tråden stängs om några dagar. Vi får hjälpas åt att komma ihåg att starta en ny tråd så att vi hittar varandra igen...

• Amazina
    Mamba skrev 2007-11-18 16:31:04 följande:
    kaj04ja det var kul att ses Jag tror nog att det kommer lugna ner sig lite för oss här snart så när ni är tebax tycker jag att vi ska ses Vi till er och tvärtom AllaVad heter ströbröd på tyska? Jag har letat som en GALNING men hittar det inte. Varken på Coop eller Migros. Vad heter det, finns det? Eller är det något annat? vart står det?
    Ströbröd finns inte (Jag har inte hittat det i alla fall). Du får smula sönder skorpor istället...
  • Amazina
    kaj04 skrev 2007-11-18 15:19:04 följande:
    amazonas: har precis bakat "dina" saffranssnurror med vit choklad. gott, men jag trodde dom skulle smaka mer choklad, gör dina det? kanske hade i "fel" vit choklad, men mängden stämde. försöker igen nästa vecka...
    Jag kör alltid dubbelt så mycket choklad och strör även lite ovanpå innan gräddningen. Det ska vara så mycket så det knappt går att rulla ihop dem. Då blir de som godast! (Och onyttigast)
Svar på tråden Boende i Schweiz