Boende i Schweiz
Räkna med mig i MARS!! Var pá Triemli pá UL idag, och allt ser kalasbra ut! Váren kommer snabbare här nere, sá ZOO blir nog kalas för várutflykter. Kram pá er!
Räkna med mig i MARS!! Var pá Triemli pá UL idag, och allt ser kalasbra ut! Váren kommer snabbare här nere, sá ZOO blir nog kalas för várutflykter. Kram pá er!
Tack för det, Amazonas!! Känns härligt!
Har det snöat hos er idag med? Blev helt paff nör jag tittade ut genom fönstret och ság vita flingor fara omkring... Det avr ju inte sá länge,men ändá! Otur för mig för jag far inte plats i min vinterjacka längre...
Kram!
Zürich, ja det snöade i kanske tvá minuter men ändá!!
Fár snart inte rum i jackanoch det känns ju onödigt att gá och köpa en för abra ett par mánader. Nästa fredag ska vi hem till Sverige, allhelgona, máste tända ljus hos lilla Ingird! Har inte sett gravstenen "live" än.
Ain - jag ska ocksá ta minst 6 mánader, varav tvá obetalt. Pratade med HR sá de vet i tid. Skulle vara skönt att komma tillbaks pá 80%, en dag ledig i veckan. M´ste ju fixa med dagis och det är a) inte lätt b) inte billigt.
mamma 06 07 - vi MÁSTE ta och ses snart!!! Kramar!
Hej i stormen! Nästa lördag har Svenska Kyrkan sin julmarknad i Zürich. Se mer pá deras hemsida, brukar vara mysigt!
Kram!
WOW! Har de julskinka pá IKEA? Coolt! Vi stannar här och firar i jul. Mamma och syrran kommer ner hit sá jag slipper flyga. Sá nu máste jag ju se till att det finns knäck, lussebullar och sánt hemma.
Kram!
Visst finns pärlsocker pá coop. Det är en rund burk som ser ut som en stor saltströare ungefär. Har även sett att de börjat sälja lingonsylt!!! (I alla fall pá coop Shilcity). Sen har jag hittat supergott knäckebröd där ocksá. Brukar däremot passa pá att köpa torrjäst hemma i Sverige, sá man har til bullarna som jag aldrig ahr tid att baka! Fár be mamma köpa med sirap...
Nä, nu är det godnatt! Kram!
Hej Jojjan, hrä finns ALLT! vnska kyrkan har barngrupper, miniorerna etc etc. Finns massor med svenska mammor att hänga med!! Välkommen!
Idag är det JULMARKNAD!!!
Tack för alla tips och jästen. Jag har bara lessnat pá att försöka räkna ut mängden "hefe" jag behöver och det blir bara bättre med torrjästen frán sverige. Har även bakpulver och vaniljsocker hemifrán dá det blir lättare/godare. Igár ság jag förresten hederliga gamla knäckformar pá coop.
Kram!
Mamba: Ja, vi kom iväg lite sent till julmarknaden, var väl där till 14 men lyckades hitta det jag var ute efter!! En hederlig, svensk, rödlackad adventsljusstake. Nu ska jag bara hitta mossa...
Jobba, jobba,jobba... màndagmorgon...
www.melike.se/
Söta kläder...