Boende i Schweiz
lassemia: kul att det finns fler med schweizisk man! De flesta här har ju med sig partner fran sverige verkar det som Hur träffades ni? Grattis till sonen!
lassemia: kul att det finns fler med schweizisk man! De flesta här har ju med sig partner fran sverige verkar det som Hur träffades ni? Grattis till sonen!
lassemia: tittade in pa din sida och fick svar pa min fraga Sa din man talar svenska? Julian är jättesöt!!!
Hej. Hur har ni det alla? Lite tyst här!
Jag har testat +! Alltsa, är gravid! Det gick verkligen snabbt. Jag är väl visserligen glad men just nu mar jag bara illa och fruktar att det kommer bli lika jobbigt som första graviditeten. Usch! Hoppas 9 manader gar fort!
Tack
Och sa känner jag mig lite skyldig mot jobbet. Jag vet att jag inte borde men jag känner sa ända...
kaj: tack!
ja jag borde väl njuta men det gör jag nog mer efter första kontrollen om allt ser bra ut.
Hoppas det blir + för dig snart!
Grattis Räkmamman!!!!
Underbart
Jag har varit pa UL (var i v.8). Ska göra nytt UL i v14. Mar sa illa bara sa det är jobbigt att jobba! Beräknat till maj sa det är ju en bit kvar...
Jag önskar jag kunde komma med pa era promenader och fa tala lite svenska ibland! Men det är ju lite langt, även om schweiz inte är sa stort precis
Mamba: kul att ni hittat lägenhet! Har möblerna kommit?
Närmaste svenska julmarknad för mig är i Milano. Jag var där för 2 ar sedan, men den var mycket mindre och trakigare än den som jag besökte i Lausanne när jag bodde där.
Har ocksa inhandlat glögg (alkoholfri blir det för mig i ar) och pepparkakor. Pepparkakorna har jag redan smakat Och sa hittade jag även kanelbullar!!!! Mumsigt!
Det receptet maste jag prova
Ain: usch! Jag tror tyvärr det kan hända oftare än man tror. De kanske trodde att de inte rört maten, eller var det uppenbart?
En gang sag jag min pizza serveras till en annan och samma kom till mig efter att han sagt till om felet men han hade inte rört den.
Ja precis, det man inte vet har man inte ont av
Men när man ser det sa blir det lite svart att acceptera.
Nu har jag oxa bakat bullarna Mumsgoda! Jag tycker man kände chokladsmaken men nästa gang (typ nästa ar...) sa lägger jag nog i mer ända.
Jag har hittat sträbröd, funkar i alla fall bra till att bröa tartformen men det är nog lite tunnt till köttbullar. Ska kolla vad det star pa tyska pa paketet. Kollar ju pa italienska och da tror jag det heter semolo di grano duro eller nagot liknande. Kanske är det samma som Kaj använder. Har för mig att jag hittar det bredvid mjöl och liknande. Liknande paket som mjöl men mindre (mjukt papper runtom).