• Madeluttan

Kirby dammsugare?

Nu måste jag få veta allt som ni vet om denna otroliga dammsugare Kirby.

Har haft en demostration här idag, och den är ju makalös!!

Men, nu vill jag veta allt Ni vet om denna, erfarenhet av både dammsugare och företaget som sålde den till er? Är den prisvärd? Kostar ju 33000:-.

Ja, jag vill veta.

Hoppas på mycket info som får mig att besluta hur vi ska göra!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Kirby dammsugare?
  • Stanna

Tror inte att dom är värda pengarna!!

• karres

Jag har också haft demonstratör hos mig och blev ganska impad. Men kolla på blocket så får du se att det är många som säljer sina damsugare efter ganska kort tid. Priset är alldeles för högt. Om du köper en damsugare för 1000kr så ska du alltså byta ut den 33gånger för att tjäna in din kirby. Jag tycker iaf att det är värdelöst.

• Trynträ

Mamma har en sån och hon måste ha hörselkåpor när hon dammsuger för den låter så mycket. Själv tycker jag den verkar otymplig. Skulle aldrig köpa en dammsugare som var så dyr. Man får många nya dammsugare för det priset.

• jummie

Sicket skit...gå inte på den bluffen!

• Pikku Enkeli

Den är superbra! MEN den är hutlöst dyr, otymplig att dra runt på och tappar i värde fortare än kvickt. Man orkar inte susa runt i hemmet med en sån enligt min åsikt, men till att dammsuga bilar, möbler, mattor, tvätta mattor och liknande är den jätteffektiv. Vill du ha en så köp en på Blocket, det är mitt råd.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • ängeln83

Hade aldrig köpt en dammsugare för den pengen.
    Min sambos mamma köpte en, vilket hon bittert ångrar, just av den anledningen att den är så tung och omöjlig att släpa med sej överallt. Hon köpte den för nån månad sen och ska redan sälja den.

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Navona

Vi fick med en när vi köpte huset och jag kan bara säga att jag ALDRIG någonsin skulle lägga pengar på en sån otymplig och krånglig sak.
    Den är stor, låter som 100 traktorer, klumpig, svårmanövrerad när man ska damsuga men vanliga slangen, svår att dra över trösklar, TUNG.
    Det den är bra till när man ska tvätta mattorna, eller som här hos oss, grovdamsugare i snickarrummet det ryms mycket sågspån i den stora påsen
    Den ska tydligen vara bra när man ska dammsuga sängarna, vist det ser ju rent ut och så men maskinen är ju så jäkla tung att hålla upp så det är inte direkt så att man har lust att dammmsuga sängen varje vecka.

Nackdelen när man tvättar mattor är att tvättmedlet som följer med tar slut ganska fort, och det verkar krångligt att beställa nytt från företaget.

Nä som sagt, jag skulle aldrig betala mer än 1000 kr för denna maskin och som fler har skrivit, köp en begagnad om du verkligen vill ha en.

• Pumpkin

Köp INTE!

Började själv en introduktionskurs som säljare för de där, och ja, de verkar ju verkligen toppen när man ser demonstrationen! Men till att börja med är det DYR, den suger inte bättre än en vanlig dammsugare för tiondel av priset och den låter som ett jetplan! EN sak är den bättre på än en vanlig dammsugare - nämligen heltäckningsmattor. Så har du ett hem fullt av heltäckningsmattor, ja då kan det kanske vara idé att köpa den. KANSKE.

När de under demon dammsuger madrassen så verkar ju det jättebra - för vem vill sova i det där äcklet? - men faktum är att även om en del kommer ut och hamnar i dammsugarpåsen, så stannar desto mer kvar i madrassen och då har det dragits upp till ytan = INTE bra!

Att köpa till reservdelar/filter/schampo osv kostar skjortan det med, så det är ju inget man vill göra särskilt ofta.

Sist men inte minst så är det definitivt inte ett företag man vill stödja, tro mig.

• ThereseK

alltså, mitt ett ex. sålde såna förut och självklart så hade ju hans föräldrar då köpt en som jag provade.. hmm, jag kna ju säga såå, visst, den e bra, men den e inte bättre än någon annan dammsugare.. jag tycker att den va lite klumpig jag, alltså, det kanske va för att den e lite ovanligare än de mna e an med, men jnäee, jag skulle aldrig köpa en...

Svar på tråden Kirby dammsugare?