• Madeluttan

Kirby dammsugare?

Nu måste jag få veta allt som ni vet om denna otroliga dammsugare Kirby.

Har haft en demostration här idag, och den är ju makalös!!

Men, nu vill jag veta allt Ni vet om denna, erfarenhet av både dammsugare och företaget som sålde den till er? Är den prisvärd? Kostar ju 33000:-.

Ja, jag vill veta.

Hoppas på mycket info som får mig att besluta hur vi ska göra!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Kirby dammsugare?
  • Kirby demonstratör

Om man tittar på videon så är det ju ett typiskt exempel på en kund som inte kan hantera maskinen och som inte har fått tillräckligt med hjälp för att kunna använda den som något annat än en vanlig dammsugare och som jag sa tidigare så rekommenderar jag ingen att köpa maskinen om man bara skall utnyttja dammsugarfunktionen då de inte väger upp mot prisent. Sedan framgår det inte heller i videon att vi ville komma till studion och presentera produkten utan de sägs att företaget inte hade några kommentarer vilket inte är sant. Jag förstår att det avskräcker folk när man ser detta och det är ju helt naturligt, men tyvärr så är det som i många fall , media vill bara ge ett perspektiv och en synvinkel. Om man ville ge den korrekte bilden så borde ju även vi fått kommentera detta. Sen är detta ett gammalt inslag och den största skillnaden idag mot tidigare är att vi har en leverantör som lär upp kunden på maskinen istället för att säljaren själv skall vårda kunden i efterhand. Sedan har vi också 10 st service bilar runt om i landet som tar hand om våra befintliga kunder om dom behöver hjälp med något kommer vi ut på plats och hjälper till. Som sagt, om du vill göra en bedömning med egna ögon, istället för att tro benhårt på media så kommer vi gärna ut och visar kirby "in action" detta innebär INTE att ni skall handla utan bara bilda en egen uppfattning. Ha de underbart allihop negativa eller positiva tack för att jag fick lämna min synpunkt ! Mvh Stolt kirbyägare/demonstratör!

• sverker11
    Kirby demonstratör skrev 2014-02-19 08:46:25 följande:
    Jag förstår att det avskräcker folk när man ser detta och det är ju helt naturligt, men tyvärr så är det som i många fall , media vill bara ge ett perspektiv och en synvinkel. Om man ville ge den korrekte bilden så borde ju även vi fått kommentera detta.
    Fast nu sas det i reportaget att ingen från företaget som sålt dammsugaren ville kommentera saken. De fick hade alltså chansen att kommentera men avstod. Vi kan nog dessutom på ganska goda grunder anta att PLUS är betydligt objektivare än vad någon från ett företag som inte ens vill uttala sig om sina produkter är.

För den som nu vill ha en liknande dammsugare så går de hitta på blocket (31 st när jag sökte) från 600:- och uppåt.
  • ploffsan

Ha ha, ska man behöva lära sig att använda en dammsugare. Man kan ju få 31st. Vanliga dammsugare för samma pris som en Kirby. Jag har bara ägt 3dammsugare i mitt liv hittills. Tror knappast jag blir så gammal att jag sliter ut 28 till.

• Minttu

Sålde kirby för många år sedan. Tycker inte företaget är något att hänga i granen Men maskinen är grym. Mina föräldrar köpte en och både jag och släktingar lånar den till bilen, mattor, sängar, båten mm. Att använda den som en vanlig dammsugare gör ingen av oss utan det är de andra grejerna den är bra till!

Mina föräldrar har inte ångrat köpet :)

• mozart

Har en Kirby dammsugare som jag vill sälja, visst är den bra, många tillbehör
    bra service har de också, Tycker den är lite tung för mej, och har en till
    Om någon är intresserad så maila mej : asa.g@hotmail.se

• Rätt ska va rätt

Varför står han och säger att den kostar 60000kr? Maskinen kostar knappt 30000kr och resten skulle då vara räntor och avgifter.
    Vad har Svea ekonomis räntevillkor med Kirby att göra?
    Då kan han väl slänga en Volvo eller någon annan bil i tunnan också. Med hans resonemang så är vi alla total blåsta av alla oseriösa bilhandlare också. Bilen som man blev pålurad för 300 tusen visar sig senare ha kostat 600 tusen.
    För min del om jag ångrat en affär som gjordes hemma så hade jag använt den lagstadgade ångerfristen på 2 veckor alltså 14 dagar i stället för att gå ut i massmedia och säga att jag är lurad.

• Roberthus Rödulphus

Min fru beställde demo. Jag var tvungen att närvara. Jag blev betutad i Kirbyn. Flygplansaluminium,Hästborst,Strålkastare,växellåda. Mott min frus intention,köpte jag den för 28,950:-skr.

Vi använde den aldrig.Våra ungar startade eget genom att shamponera alla bilklädslar i Hindås.Efter många års misslyckade försäljnings försök ,såldes den till slut ,nyservad ny skick. För 1500:- ! Köpare var ett allergi städ bolag. Vi hade inga heltäckningsmattor. Idag driver vi ett eget städbolag med hundratals kvdrm jobbiga svarta heltäckningsmattor. Ångrar att jag sålde.

• Bondförnuft

Med sop och skyffel kommer man långt. Sen ner på knäna och våttorka lilla golvet då och då med såpa. Flört

En bra sop med skyffel: ca 200:-
    Grumme såpa: ca 22:-
    Sönderrivet gammalt lakan: 0:-

Totalt: 222:-

Gott luktar det också.

• Ingju

I dag när jag skulle använda vår nära 20 år gamla Kirby så fungerade den inte.

Jag sörjer inte: äntligen blir vi av med detta åbäke. Tung, bullrig, otymplig och plastdelarna ramlar isär efter en tids användning, Men givetvis har den också fördelar, men de uppväger inte priset, åtminstone när det gäller ett hushåll.

Vi har haft det som ett exempel på dumma köp man kan bli övertalad till.

Den var dyr ,vi hade kunnat få ungefär 3 st. centraldammsugare för samma pris.

Men då vi köpt den så använde vi den, nödvändigt tillbehör är hörselkåpor och så starka armar. Visst det finns många tillbehör som vi också använt, men det går att få lika bra till ett mycket lägre pris.
    Då jag har jobbat som elektriker så bytte jag själv kol i motorn, mycket att skruva innan man kom åt, nu verkar själva brytaren vara väck och att komma åt den är inte det enklaste, så nu får det vara nog.

Svar på tråden Kirby dammsugare?