• Madeluttan

Kirby dammsugare?

Nu måste jag få veta allt som ni vet om denna otroliga dammsugare Kirby.

Har haft en demostration här idag, och den är ju makalös!!

Men, nu vill jag veta allt Ni vet om denna, erfarenhet av både dammsugare och företaget som sålde den till er? Är den prisvärd? Kostar ju 33000:-.

Ja, jag vill veta.

Hoppas på mycket info som får mig att besluta hur vi ska göra!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Kirby dammsugare?
  • Madeluttan

Tack för alla råd!!

Jag har till och med varit i kontakt med en konsumentvägledare....och hon rekomenderade inte detta företag....de har varit mycket ute i blåsvädret!!

Bra att ha lite på fötterna...

• Pumpkin

Japp, de har blivit avstängda från diverse branschorganisationer och liknande. Behöver jag säga att jag lade benen på ryggen och sprang när jag började läsa på om företaget? Jag är tacksam för att vi inte hade hunnit skriva anställningsavtal säger jag bara...

Madeluttan skrev 2007-08-23 14:15:34 följande:
    Tack för alla råd!!Jag har till och med varit i kontakt med en konsumentvägledare....och hon rekomenderade inte detta företag....de har varit mycket ute i blåsvädret!!Bra att ha lite på fötterna...
  • slangbella

Morsan köpte en sån för länge sedan. Den står och samlar damm i en garderob och hon dammsuger med den gamla Mielen istället. Jag brukar fråga henne hur det är med Kirbyn men det är inget hon vill prata om.

Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
  • Grym maskin

Fattar inte varför så många är neggo. Jag köpte min 1998 och är fortfarande nöjd. när maskinen började bli sliten så fick jag den servad av  www.kirbysystem.se  för ett ganska lågt pris. Dom har dessutom alltid försett mig med det  jag behöver så som påsar och schampo. Den marknadsförs som en evighetsmaskin och det har i alla fall stämt hittills för mig. 

• EoS
    Jag har haft en Kirby hemma nu i 8 år. Den ser fortfarande som ny ut. Aldrig krånglat eller nåt blev sönder. Det bästa är hur den funkar. Alla som snackar här tror jag att de aldrig sett en Kirby i action. det första är ju att Kirby är inte bara en dammsugare. Jag tvättar min altan med den. Jag har slipat när jag skulle bytta tapeter. Jag rengjörde mina ute möbler med skur delen. Jag har polerat golven i hela huset med den. rengör sängarna regelbundet. Vet ni hur det känns att leva med astma förresten ? Om ni vet det, skaffa en kirby och rengör sängarna så ska ni få känna skillnaden..Det gör jag verkligen på nätterna. Så snälla sluta skriva skit om en bra maskin. Visst det är lite högljud men vad har saken med funktionen att göra?? Jag blir bara irriterad på alla som skriver negativ om allt.
  • Agdaa
    EoS skrev 2013-12-20 20:54:32 följande:
    Jag har haft en Kirby hemma nu i 8 år. Den ser fortfarande som ny ut. Aldrig krånglat eller nåt blev sönder. Det bästa är hur den funkar. Alla som snackar här tror jag att de aldrig sett en Kirby i action. det första är ju att Kirby är inte bara en dammsugare. Jag tvättar min altan med den. Jag har slipat när jag skulle bytta tapeter. Jag rengjörde mina ute möbler med skur delen. Jag har polerat golven i hela huset med den. rengör sängarna regelbundet. Vet ni hur det känns att leva med astma förresten ? Om ni vet det, skaffa en kirby och rengör sängarna så ska ni få känna skillnaden..Det gör jag verkligen på nätterna. Så snälla sluta skriva skit om en bra maskin. Visst det är lite högljud men vad har saken med funktionen att göra?? Jag blir bara irriterad på alla som skriver negativ om allt.

Å du är säljare för kirby förstår jag!? Säkert frustrerad för att stora delen av inkomsten är provisionsbaserad. Skaffa nytt jobb istället!!
  • EoS

Jag jobbar på Volvo. Skaffa ett liv. Och ni alla sluta snacka skit om allt.. Fan man blir så trött på såna som ni..

• EoS
    Agdaa skrev 2013-12-22 02:38:47 följande:

Å du är säljare för kirby förstår jag!? Säkert frustrerad för att stora delen av inkomsten är provisionsbaserad. Skaffa nytt jobb istället!!
    Jag jobbar på Volvo som montör. Men hade jag kunnat sälja hade jag velat sälja en sån bra maskin. Varför trodde du att jag säljer Kirby? För att jag tycker att den är bra?? Förstå det bara att Den är förbaskat bra.. Jag säger en gång till istället sitta här och skriva negativa saker om bra produkter.. SKAFFA ETT LIV och ETT JOBB så ni kan ha råd med en Kirby.
  • Kirby ägare kirby säljare
    EoS skrev 2013-12-20 20:54:32 följande:
    Roligt att någon som faktiskt HAR/har sett maskinen på riktigt uttalar sej, jag tycker att det är FEL att ens säga sin åsikt om en produkt som man inte har eller har sett/provat. ENDÅ anledningen till att NÅGON skulle kunna vara missnöjd med sin kirby är om man inte kan använda den på rätt sett. så ni som inte vet van ni pratar om, be om en demo så ni kan få reda på varför den kostar dom pengarna den gör innan ni uttalar er om saken tack=) 
  • Kirby ägare kirby säljare

Jag vet inte vad ni anser om att jag som säljare utav maskinen uttalar sej här, men nu e det ju ingen som behöver  hoppa på mej och anklaga men för att jag är säljare för det har jag ju redan sagt att jag är

alla ni som nu tycker en massa saker,  jag har full respekt för era åsikter och alla får tycka vad dom vill men som sagt, innan man uttalar sej om en produkt kan det ju vara bra att faktiskt ha sett den i verkligheten. Sen förstår jag er som har sett en demonstration utav kirby och tycker att den verkar otymplig och klumpig, det finns ofta en ganska enkel anledning till det.
    Jag har jobbat som säljare/demonstratör för kirby i 5år och min demo när jag började för 5 år sedan såg förhoppningsvis inte likadan ut då som den för idag.
    inom säljyrket (alla typer utav försäljning inte bara kirby) så är det tyvärr väldigt många som inte blir långvariga, utan provar på ett kort tag och sedan upptäcker att det inte passar dom (av olika själ). detta gör att dom inte hinner lära sej att presentera produkten på ett smidigt sett och därför upplevs den som "klumpig/otymplig" kirbyn har ju många olika funktioner och om man inte får se de olika användnings områden som maskinen har kan man inte heller motiveras att köpa produkten till de priset, därför är det MYCKET viktigt att man får en
    "skolboks demonstration"  alltså en demonstration där man ser helheten på produkten. 
    Jag rekommenderar ingen att köpa maskinen BARA för att ha den som en dammsugare, inte för att den är dålig som det utan för att du får inte tillräcklig valuta för pengarna. 

Om du går till macforum för att köpa en produkt och  pratar med en praktikant så upplever du förmodligen att dom inte kan presentera produkten då samma sett som en expert? produkten blir därför inte lika attraktiv då inte personen kan visa dess fördelar. 

Har du någon gång har stått i matkassan på willys och det är en ny kassörska?  då upplever du förmodligen att det verkar krångligt med alla koder, system, maskiner mm?

Detta är Givetvis "igentligen" oacceptabelt att skicka ut folk som representanter för både företaget och produkten som inte är "fullärda" men det är samtidigt väldigt svårt att bli fullärd utan att öva i praktiken på verkliga kunder, detta är ett problem då många som börjar inom detta yrke inte blir långvariga pga att dom kanske hellre vill ha ett jobb med fast lån och fasta arbetstider, detta medför då att det blir en typ utav "massrekrytering" tyvär hinner inte så många bli "duktiga" på att presentera produkten på rätt sätt.

Sen är jag inte dummare en att även jag vet att det vinns nackdelar med kirbymaskinen, och så är det väll med alla produkter?? men då är de ju viktigt att den som demonstrerar produkten kan visa BÅDE för och nackdelar så att du som "kund" kan bedöma själv vilket som väger tyngst. 

Jag har varit hos flertal kunder som haft demonstration tidigare som säger till mej "men detta fick vi inte så då, så visade inte han/hon, nu ser de ju jätte smidigt ut de gjorde det inte förra gången mm mm mm" som sedan köpt maskinen och är HUR nöjda som helst! enda anledningen till att du som kund skulle kunna bli missnöjd med maskinen är om du inte kan hantera den på rätt sett. 

om du sitter som kirby ägare och läser dett och känner dej träffad så SNÄLLA ring mej eller våran service  så att vi kan få möjligheten att påminna dej om varför du en gång köpte din maskin, och så att vi får chansen att ge dej den upplärning som krävs för att du skall bli nöjd och kunna få glädje utav maskinen.
    Detta gör vi givetvis GRATIS 

om du läser detta och vill utala dej om produkten så är ni jätte välkomna att kontakta mej och få en riktig demonstration av kirbyn sedan är ni varmt välkomna att kommentera dess funktioner/ användarvänlighet.

Kirby har funnits sen 1914 och finns idag i 80 länder världen över, om det inte var en bra produkt tror du att den hade överlevt 2 världs krig? hur många produkter känner ni sill som har hundraårs jubileum?

MVH: Stolt kirby demonstratör! Glad

Svar på tråden Kirby dammsugare?