Lusthan skrev 2007-08-24 01:26:13 följande:
Skulle ju vara en variant, om våra katter fick vara på diskbänken... Vi har tränat de vuxna katterna i typ två år att inte gå på diskbänken. Sen har vi inte riktigt plats för de där heller. Överallt annars kommer ju ungarna upp. Visst man skulle ju kunna ge de mat och sen ta bort maten när de har ätit klart, men jag vet inte om jag vill det heller. Jag antar att ungarna inte tar skada av att äta vuxenmaten eftersom de får mat anpassad för deras ålder också och äter i första hand den maten och i andra hand äter de vuxnas mat.
Måste kattungarna vara i hela lägenheten då? Man kan ju stänga av in till köket?
Vi har tränat våra katter att enbart hoppa upp på sin sida av diskbänken. Mycket praktiskt.

Vi har ju även en hund som gillar de vuxna katternas mat. *S*
Ungarna tar inte skada av den vuxna maten, men när de äter av den äter de automatiskt mindre av den maten som är bra för dem o som innehåller allt fett o alla vitaminer o sånt som är anpassade för just växande småkissar.
Men jag vet det är alltid ett himla kruxande med maten. Jag har tex. en tjockis o en smalis. Svårt då med.