• mimaer

Rökt ål???

Jag har läst att man bör undvika ål helt under graviditeten men jag tror inte att bebisen skulle ta skada om man äter liiiiiite.. Men är det det du känner sug efter och bara vill frossa varje dag så skulle jag,om det var jag, försöka hitta ngt annat att frossa.. Jag är egentligen emot alla "förbud" och äter allt jag vill fast med måtta...

• mimaer

Jodå jag har läst men skall jag följa allla de råden som står överallt så hade jag blivit knäpp i huvudet.. jag har två friska fina flickor och jag har ätit det jag har velat, men med måtta som jag skrev tidigare..
    men det är ju upp till var och en hur de vill göra.. jag svarar bara för mig och hur jag tänker.. även om jag tycker att det har gått en ening till öäverdrift

• mimaer

oj jag menade inte att vara otrevlig, läste hur jag skrivit och kan det uppfattades så.. jag bara förtydliga hur jag tänkte och tyckte..

Jag blir också helt mörkrädd när man läser vad vissa skriver här inne.. De har panik för att de råkat få i sig en liiiiiiiten tugga på en brieostbit eller missat ta sin vitamin/järntablett en dag och tror att det kommer hända något fruktansvärt med bebisen och det kan ju itne vara bra för bebisen.. jag tror att då är det bättre med en liten bit "förbjuden" ost ist fär att man går och är hysterisk och tror att man framkallatett missfall pga samma orsak..

• mimaer

Jag kan inte annat än hålla med dig, blir såååå trött!!

lata kocken Johanna skrev 2007-08-24 20:46:36 följande:

sorry reagerade kanske lite väl starkt är såååå trött på att samma frågor kommer om och om och om igensom det där med en liiiten bit brie...och såna här "jag åt en köttbit som kaaaaanske kunde vara lite rosa om man lyste med en röd lampa på den" - har jag dödat mitt barn nu?Eller rena dumheter som det inte finns ngn som helst grund tillsom dressingar, ägg, ananas, mango, majonnäs, starka kryddor osv osv osv
Svar på tråden Rökt ål???