• AYE

Aprilpappor 2008

punkpappa skrev 2007-09-08 00:22:45 följande:
    Trötta klubben även här hemma =)Idag satte jag in ett badkar i ett av badrummen så kan hon ligga där och slöa sen när hon blir riktigt rund och fin (ett bra tag kvar visserligen) så kan jag sköta matlagningen m.m. hehe!
    Jag ska gömma den här posten långt från min flickvän så hon inte efår idéer hon också...
  • AYE

Aldrig hört talas om bärsjal men en kompis har en bärsele som han är störtnöjd med.

• AYE

De har en blårutig BabyBjörn, o han tycker den är bättre än att bära omkring ungen i armarna liksom.Sen blir man säkert trött i ryggen efter ett tag. Skulle en bärsjal vara bättre mot ryggvärk?

• AYE

Magen på min tjej har inte växt märkbart alls än så länge.
    Tyvärr kan jag inte medverka på inskrivningen heller som är om ett par veckor. Vill ju också höra hjärtljud ju. Jag var med på informationsträffen hos barnmorskan och hon verkade jättebra.
    Går in i vecka 11 idag. 30 veckor kvar...

• AYE

Tror inte vi har missat att berätta för nån nu... förra helgen gick vi igenom resterande kompisar till mig samt hennes pappa. Så nu vet alla, oavsett hur det går.

• AYE

Chefen tog in mig på sitt kontor i fredags och undrade hur det var fatt. Han sa att han hade sett att det var nåt som tryckte i mig. Så jag berättade för honom med. Han tog det jättebra så nu känns det bara ännu bättre.
    Är det fler än jag som tänkt på att det är både fotbolls-EM och Sommar-OS nästa sommar?

• AYE

Ser fram emoot ultraljudet. En kompis till mig fick höra hjärtljud för ett par veckor sen men han ligger 4 veckor före mig...
    Nu börjar det synas lite lätt på magen i alla fall så projekt "Alfons" växer nog till sig gott där inne.

Inte börjar köpa grejer än så länge. HAr dock börjat titta runt lite grann på vad vi vill ha. Typ av säng, barnvagn o liknande prylar. Bara barnvagnen är ju ett problem i sig. Finns ju en hel djungel att knö sig igenom.

• AYE

Jag ska få höra hjärtljud på måndag! Ser riktigt mycket fram emot det. Min sambo var iväg på inskrivningen själv i tisdags så jag fick inte höra snacket om alkohol o övrigt igen. Går ju knappt ut längre så alkoholnivån är redan så låg den kan bli.
    Ultraljudet lär väl ta några veckor till...

• AYE

Hahaha! Hatar förkortningar
    Hoppas din ÅPJODK va bra.
    Själv ska jag nu TESMBFHISFOIFFJÄP Ta En Sista Sväng Med Bågen För Hösten Innan Snön Faller O Inte Försvinner Förräns Jag Är Pappa.

• AYE

Va iväg med sambon till första läkarbesöket idag. O då fick vi se... "Alfons"!!! Hon gjorde ett så kallat VUL (?) Vaginalt ultraljud och det var helt fantastiskt kul att se den lille krabaten sparka o hålla på där inne. Riktigt livlig krabat. Man kan inte göra annat än att bara le... Det finns en blivande människa där inne, min ofödde son/dotter. Kändes oerhört starkt!

Svar på tråden Aprilpappor 2008