Inlägg från: Etta med kokvrå |Visa alla inlägg
  • Etta med kokvrå

min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!

mamma me tre:

Ja, nu tillhör jag inte sorten som går på fest hos en ettåring, förstår inte vad vare sig jag eller ettåringen skulle ha för glädje av det?
    Men faktum kvarstår: En ettåring är knappt medveten om sin egen existens och därför är det fullkomligt meningslöst att lägga ned sig på något.
    Det blir som att servera en dillkvist till kattmaten.

"och det kan ju vara trevligt för gästerna om inte annat att man engagerar sig!!!!!"

Ha fest för dom då! Och bjud i så fall gärna på något annat än tårta. De flesta vuxna människor föredrar en helt annan sorts fest om du förstår vad jag menar?

• Etta med kokvrå

Neeemi:

"Nej. Hon bad om tips på tårta som hon kunde bjuda gästerna på."

NEJ! Hon skrev tydligt i TS: "Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?"

Här stod inget om några vänner.
    Sedan kan man ju fråga sig hur mycket en fest för en ettåring rockar? Blir nog tämmeligen torrlagt så att säga. Det lär bli svårt att ragga folk till den festen.

Fan, jag ger goda råd, tar av min dyrbara tid och engagerar mig i en medlems problem och så får jag bara skit! Vad liknar det?

• Etta med kokvrå

mamma me tre:

Jag har en dotter och jag vet mycket väl att en ettåring knappast är medveten om sin egen existens.
    Däremot kinkar de, ibland vill de inte äta en viss sorts mat osv.
    Att de däremot skulle vara medvetna om vad det är för tårta, att de överhuvudtaget fyller år är rent nys.
    Vid ett år har de lärt sig att känna igen vissa smaker, dofter, ljud osv. Det är det enda.
    Tidens gång känner de överhuvudtaget inte till.

• Etta med kokvrå

Ylwis:

"detr är ju inte så att man sitter och dricker alkohol på småbarns fester!"

Ha! Ha! Det hade varit kul om man blev bjuden på någon sådan där "fest" någon gång och komma dyngrak.
    He! He!
    Sedan slapp man nog gå på sådana där "fester".

• Etta med kokvrå

ylwis:

"vill inte tänka tanken på vad den stackars barnet får på sin födelsedag.... falukorv med chokladmousse?"

Nej, hon är fem år och högst medveten om sin existens!

"och med tanke på ditt galleri så förstår jag inte vad du gör på FL, du skyltar direkt inte att du har barn"

Det finns mycket fula fiskar på internet. Inte faan är man så dum så att man lägger ut bilder på sitt barn. Det måste du väl ändå begripa?

"och med tanke på ditt galleri så förstår jag inte vad du gör på FL,"

Vad? Är det något fel på mina bilder?

"skulle aldrig bjuda en s ånn som dig med den attidtyden"

Tack och lov för det! Barnkalas är liite under min intellektuella nivå.

• Etta med kokvrå

Ylwis:

"kan du bara GE DIG !!!! ingen vill ha dina svar här!"

Jag måste väl för helvete få svara på DITT inlägg adresserat till MIG, eller?
    Varför skrev du ett inlägg riktat till mig om du inte ville ha svar?

Och ja, jag skiter fullkomligt i denna tråd hädanefter men jag måste få svara på inläggen till mig i alla fall.

Svar på tråden min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!