min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!
Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?
Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?
Mysigt med första födelsedagen! Jag kan tipsa om en kanintårta jag gjorde en gång. Köp två bottnar, lägg den ena som "ansikte" till kaninen. Den andra botten skär du ut två "öron" (typ ovaler) från vardera sida så att det blir kvar en "fluga" (rosett) på mitten (hm, hoppas du förstod, det var lite svårt att beskriva på bättre sätt). Fyll tårtdelarna och lägg på grädde som vanligt och dekorera med t e x nonstop (ögon, nos, fluga) hallonsnören (öronhålor, mun, morrhår)eller annat som funkar lika bra. Tårtan blir jättecharmig och räcker till många eftersom det egenligen är två stycken.
kolla här. lite avancerat kanske...men kul att kolla på, o drömma att man kunde
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m23141218.html
har lite bilde in mitt galleri på tårtor.
man kan köpa oblater och lägga på blir fint om man inte vill lgga ner mkt tid.
Min dotters ett års tårta finns i galleriet under övrigt
etta med kokvrå, ditt svar behövde jag inte! i våran familj har vi tårta oavsett om vi fyller 1 eller 30! och det kan ju vara trevligt för gästerna om inte annat att man engagerar sig!!!!!
mamma me tre:
Ja, nu tillhör jag inte sorten som går på fest hos en ettåring, förstår inte vad vare sig jag eller ettåringen skulle ha för glädje av det?
Men faktum kvarstår: En ettåring är knappt medveten om sin egen existens och därför är det fullkomligt meningslöst att lägga ned sig på något.
Det blir som att servera en dillkvist till kattmaten.
"och det kan ju vara trevligt för gästerna om inte annat att man engagerar sig!!!!!"
Ha fest för dom då! Och bjud i så fall gärna på något annat än tårta. De flesta vuxna människor föredrar en helt annan sorts fest om du förstår vad jag menar?