Inlägg från: Neeemi |Visa alla inlägg
  • Neeemi

min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!

Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 13:34:09 följande:
    Spelar ingen roll vad du bjuder henne på, hon är ju bara ett år och knappt medveten om sin existens.Finns alltså ingen idé med att lägga ned någon möda ännu. Du skulle lika gärna kunna bjuda henne på inkokt ål med vaniljsås eller något. Reaktionen blir likadan. Bättre att vänta tills hon blir äldre med att kosta på henne något. Nu behöver hon bara föda, värme och mänsklig kontakt.
    öh, ................Fundersam
    Stolt mamma till underbara Felicia 060602
  • Neeemi

Min dotters ett års tårta finns i galleriet under övrigt

• Neeemi
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 13:57:47 följande:
    mamma me tre:Ja, nu tillhör jag inte sorten som går på fest hos en ettåring, förstår inte vad vare sig jag eller ettåringen skulle ha för glädje av det?Men faktum kvarstår: En ettåring är knappt medveten om sin egen existens och därför är det fullkomligt meningslöst att lägga ned sig på något.Det blir som att servera en dillkvist till kattmaten."och det kan ju vara trevligt för gästerna om inte annat att man engagerar sig!!!!!"Ha fest för dom då! Och bjud i så fall gärna på något annat än tårta. De flesta vuxna människor föredrar en helt annan sorts fest om du förstår vad jag menar?
    Men låt bli  att svara i den här tråden då. Om du inte har ett råd till TS.
  • Neeemi
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 14:05:22 följande:
    Neeemi:Men jag gav ju henne ett råd! Rådet var att hon behöver inte lägga ned sig, inte bry sin hjärna, inte kasta ut några pengar i onödan osv för lilla dottern bryr sig inte! Finns ingen som helst anledning.Dottern är ETT ÅR Neeemi, ETT ÅR. Hon är som sagt knappt medveten om sin existens, än mindre medveten om tårtor eller att hon överhuvudtaget fyller år. Hon har inget som helst tidsbegrepp ännu.Det är ju själva faan att man ska behöva upplysa folk om sådana här självklara saker.
    Har hon skrivit att hon undrar vilken tårta som barn uppskattar mest?
    Nej. Hon bad om tips på tårta som hon kunde bjuda gästerna på.
    Man kan ju knappast bjuda på barnmatspureer , om d e va barnet gillar bäst.

Jag förstår inte riktigt varför du engagerar dig i frågan då om du inte har några konkreta råd?
  • Neeemi
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 14:12:11 följande:
    Neeemi:"Nej. Hon bad om tips på tårta som hon kunde bjuda gästerna på."NEJ! Hon skrev tydligt i TS: "Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?"Här stod inget om några vänner.Sedan kan man ju fråga sig hur mycket en fest för en ettåring rockar? Blir nog tämmeligen torrlagt så att säga. Det lär bli svårt att ragga folk till den festen.Fan, jag ger goda råd, tar av min dyrbara tid och engagerar mig i en medlems problem och så får jag bara skit! Vad liknar det?
    Orkar inte tjaffsa mer me dig nu.....
Svar på tråden min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!