• Bitzy

Vad heter servisen?

Min dotter fick en fin servis när hon hade sitt dop. Jag vet att märket är Rörstrand, men vet inte vad just den modellen heter. Är det någon som kan hjälpa mig att ta reda på det? Jag har kollat på blocket, tradera och googlat efter det utan att hitta något. Jag har en bild på den i mitt galleri.

• Svar på tråden Vad heter servisen?
  • Black pearl

Kollade ditt galleri.Men bilden är lite otydlig.Har du någon bild närbild på stämpeln?

• Bitzy

På själva stämplen står det bara Rörstand. Jag har tyvärr inte servisen hemma, vi ska åka och hämta den idag. På vissa delar av servisen, längre ut än själva stämlen står det lite otydligt i

"AL
    7", sen istället för sjuan kan det stå 18, 17 och så. Men det är ingen stämpel utan mer intryckt i delarna på något sätt. Lite svårt att förklara

• Black pearl
    Bitzy skrev 2007-08-25 14:25:11 följande:
    På själva stämplen står det bara Rörstand. Jag har tyvärr inte servisen hemma, vi ska åka och hämta den idag. På vissa delar av servisen, längre ut än själva stämlen står det lite otydligt i "AL7", sen istället för sjuan kan det stå 18, 17 och så. Men det är ingen stämpel utan mer intryckt i delarna på något sätt. Lite svårt att förklara
    kan du inte fråga den som köpte servisen?
  • Bitzy

Vi har gjort det, men han visste inte heller. Och det skulle ju vara kul vad just hennes heter. Men jag hittade 2 till bilder av servis som jag har lagt in på min sida nu, om det kanske kan vara till större hjälp. Tyvärr är det ju ingen bra kvalite på kortet. TAck för att du tar dig tid!

• Black pearl

Jo nu har jag nog inga mera goda råd att ge.Svårt när man inte ser servisen irl sas.Men lycka till

• Bitzy

Ok. Men tack för att du tog dig tid iaf! :)

• mimo

Hej svejs!
    Om det där är en Rörstrand servis så är den gammal, inget som finns att köpa idag. Tyvärr! Vet inte vad den heter.
    (Jag jobbar i porslinsaffär)
    Mimo

• Black pearl
    Bitzy skrev 2007-08-25 14:35:55 följande:
    Ok. Men tack för att du tog dig tid iaf! :)
    OKidoki
  • Bitzy
    mimo skrev 2007-08-25 14:38:59 följande:
    Hej svejs!Om det där är en Rörstrand servis så är den gammal, inget som finns att köpa idag. Tyvärr! Vet inte vad den heter.(Jag jobbar i porslinsaffär)Mimo
    Ok. Tack! Ja, det är från Rörstrand och en matservis. Jag har inte hunnit se alla delar än, då vi hade bråttom när jag kollade på den.
  • Bitzy

Jo, enligt han som hon fick den av så sa han att den var värdefull och att en tallrik till den kostar 300kr. Vet inte om det är sant eller inte eller om det ens är till någon hjälp.

Svar på tråden Vad heter servisen?