Nu har jag fått svar från Rörstrand museum. Jag skriver av mailet här. Tyvärr visste de inte vad serien hette men jag fick veta en hel del intressant ändå.
Hej och tack för din förfrågan. Det är inte lätt att hitta något namn på en servis om det inte regelrätt står stämplat undertill. Faktum är ju att många serviser aldrig fick något namn. En del fick bara ett nummer, en del inte ens det. Men servisen har ju en ganska särpräglad form, och den kan man berätta lite om. Modellen kallas BH och den fanns i produktion mellan åren 1892-1926. Den tillverkades i benporslin och var faktiskt den första servismodellen man tillverkade i det nya materialet benporslin. Benporslinet består till 50% av brända djurben, vilket får godset att bli genomlysbart, och det var precis den effekten man ville uppnå. Rörstrand hade försökt uppnå detta alltsedan starten 1726. BH-modellen tillverkades med flera olika dekorer.
När exakt din dotters servis fanns i produktion vet vi alltså inte men det handlar ju om tiden mellan 1892-1926.