är vindruvor/ russin farligt för hund
alla vet att chocklad är farligt för hund men vad vet ni om vindruvor / russin är de farligt för din hundar att äta.
alla vet att chocklad är farligt för hund men vad vet ni om vindruvor / russin är de farligt för din hundar att äta.
jag är inte säker, men trodde att det var helt ok. min hund älskar vindruvor. e de farligt??
Tror bara det är farligt om hunden sätter druvorna i halsen!
Jag har frågat såååå många veterinärer nu just ang detta, bla dom 2 jag jobbar hos som har jobbat som veterinärer i mer än 20 år och dom säger alla att det INTE är farligt.
vad less jag blir på folk som uttalar sig utan att egentligen ha en aning. det är nog såna som stör mig mest i samhället. alla som inte vet men likförbannat kläcker ur sig saker som "det är ok att ge russin till hund"
gång på gång lovar jag mig själv att inte gå in i trådar som handlar om husdjur, för jag blir alltid bara förbannad.
Det finns ju ingenting som bevist att djuren blivit dåliga av antingen russin eller vindruvor.
Alla mina hundar får vindruvor, och jag VET att deras levervärden är helt ok. Vet även 1 som bara använder vindruvor som träningsgodis till sin hund och han mår alldeles utmärkt.
oj.....skulle stå lever/njurvärde