Inlägg från: yatsy |Visa alla inlägg
  • yatsy

Tips om att få valp rumsren???????

Birgitta2 skrev 2007-08-26 12:49:43 följande:
    En
    hund som dagligen går ut många gångar för att kissa och bajsa och får
    kissa inne på natten, får ju verkligen konstiga signaler. Jag satte
    klockan på 03.00 varje natt. Och upp kom vi, och hunden kissade aldrig
    inne på natten. Det är orättvist att lära en hund rumsrenhet och ändå
    låta den kissa inne på natten. Då får man ju inte en rumsren hund. Så
    jag känner precis som du att en hund kissar antingen ute eller inne.
    Det finns inte både ock. Det är hundens villkor som gäller, inte ens
    egen bekvämlighet.
    Jag Tycker att du har formulerat allt mycket bra. Instämmer helt. Men när det gäller nattkissning så måste jag kommentera. jag har tre vovvar och dom två första hade jag inte nattkissning på. det gick jättebra ändå. Men den tredje hade vi det på för läget va helt enkelt ok för det. men sen efter några månader när vi kände att hon kan det där med rumsrenhet så slutade vi. (Vi vill ju inte gå ut varje natt i hela hundens liv.) Och då va hon så van att kissa på natten att hon gjorde det inne. Vi gjorde hennes yta mindre och mindre och till slut hade vi henne i bur. men hon t.o.m bajsade i buren. Nu har hon varit ute i hundgård med en av dom andra hundarna mycket under sommaren, så jag vet inte riktigt hur rumsren hon är på natten än.
  • yatsy

*hehe* ja det e ju bra när man blir synbart trimmad av aktiviteterna! vi hade kanske otur helt enkelt. eller oxå är hon en lite mindre smart hund :) Nä tidningar är dumt. Men däremot om hon satte sig på ett ställe ofta så ställde vi dit en stor blomma eller nått som va "ivägen". Då märkte man när hon blev förvirrad för att det va upptaget och kunde gå ut innan olyckan blev.

Svar på tråden Tips om att få valp rumsren???????