Inlägg från: Humlemamma |Visa alla inlägg
  • Humlemamma

Tips om att få valp rumsren???????

Hej hej!

Min lilla valp är nu 4 månader, när jag tog honom när han va 8 veckor så va han ikke rumsren.

Men jag fick honom rumsren inom en månad, visst det är individuellt hur snabbt de blir rumsrena.

Men jag tog INTE ut min valp på nätterna. I början va de alltid en bajshög o två kisspölar inne på morgonen, men det slutade allteftersom han förstod att det är ute man ska göra sina behov.

Jag tog ut honom alltid efter han sovit/ätit/lekt, plus då jag såg att han börja gå rundor =)

Jag bannade honom ALDRIG när han gjorde inne, även om han hann kissa klart allt så lyfte jag ut honom på gräsmatan så han fick känna på gräset iallafall. Till slut kopplar de ihopa vad det är man vill de ska göra där.

Han fick dock aldrig godis när han gjorde sina behov ute, men ett par goda ord fick han, som t.ex "bra, duktig kille" och ja, det har juh tydligen funkat

**Alexander 061222 Mitt allt!! O så mina vovvar Boboo 070421 o Zacko 060804!!**
  • Humlemamma

Va härligt! =) Det artar sig =)

**Alexander 061222 Mitt allt!! O så mina vovvar Boboo 070421 o Zacko 060804!!**
Svar på tråden Tips om att få valp rumsren???????