Inlägg från: Lillärtan |Visa alla inlägg
  • Lillärtan

Katten sitter fast i trädet

det är nog bäst att låta den vara... om ni försöker ärdda den så kan den bli mer skrämd ... det är bättre att den kommer ner av sig själv när den blir hungrig... den kommer ner jag kan nästan lova! men jag förstår att det är hjärtskärande! hoppas det löser hur som!

• Lillärtan

vilken toppenlösning det blev!!! familjeliv är otrolig! :)

tvabarnsmamma21 skrev 2007-08-26 17:47:54 följande:
    Ser att du bor i norrköping och min pappa ska jobba ikväll, sitter i ledningcentralen där på brandstationen. Jag vet att dom har en klättrare som dom hänvisar till ang katter i träd.Vill du ha mer hjälp så skriv till min inbox så slipper jag lämna ut nr offentligt.
  • Lillärtan

lösning till vidare gång i problemet va det :) alltså att hon kan ringa "tvåbarnsmamma21" pappa och få vidare hjälp... skönt att inte sitta handfallen när man är orolig!

• Lillärtan

jag så klart: Nä kanske inte.. min erfarenhet säger dock det.. men man ska inte bara lite på en persons åsikter :) sammanställ tråden och de flesta säger "emot" mig, så då är det väl lätt att avgöra hur man ska göra :)

• Lillärtan

hm... sitter den kvar än stackarn.. bra idé med kattmat så långt upp ni kan klättra! Hoppas det löser sig!!! Tyvärr är det ju så att brandkåren, om det är på svårtillgängliga platser, inte alltid har möjlighet att sätta prioritet på sådanna här uppdrag då det inte ligger i deras uppdrag... vet att brandkåren försöker vara tillags så gott det går men som du själv skriver så är det ju svår terräng där katten sitter! jaja hoppas det går bra nu iallfall!

• Lillärtan

stackarna... allihop!!! ring brandkåren igen sen och berätta då också att ni gjort allt för att själva försöka få ner den.. lappar osv... så att det förstår att ni inte bara suttit på era rumpor och väntat utan faktiskt engagerat er! lycka till och skriv vad som händer sen!

• Lillärtan

Sätt upp korven en bit i trädet med snöre eller ngt så att inte några andra hungriga små djur knatar fram och äter.. korv/räkor/fisk vad som funkar...

• Lillärtan

ni är underbara som engagerar er så!!! lycka till nu med grannens stege...

Svar på tråden Katten sitter fast i trädet