• BabyEm

Katten sitter fast i trädet

Vad ska jag göra! det sitter en katt och skriker högt upp i ett träd i en fårhage precis där jag bor .. Den kan inte komma ner .. Branstationen svarar inte och det känns lite löjligt att ringa 112 .. Ringde till Fia-hemmet (ett katthem) och pratade med dom men dom visste inte vad jag skulle göra .. Vet inte ens omk katten har nåt hem .. En annan gång satt den i trädet i 5 dagar och min sambo klättrade upp o hämtade den men nu är den så längt upp så han fick inte ner katten ..
    Jag tycker juh så synd om den .. Den bara skriker o skriker ..
    Men brandkåren kan juh ändå inte komma in i hagen med sin stegbil!
    Ska jag bara låte den sitta där eller ska jag försöka klättra o riskera mitt egetliv? Det är världens största ek den sitter i

• Svar på tråden Katten sitter fast i trädet
  • Freiya

ring den som äger marken och ring brandkåren. du kan ju ringa 112 och förklara, eller kolla på hemsidan, det borde dom väl ha en?

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Lillärtan

det är nog bäst att låta den vara... om ni försöker ärdda den så kan den bli mer skrämd ... det är bättre att den kommer ner av sig själv när den blir hungrig... den kommer ner jag kan nästan lova! men jag förstår att det är hjärtskärande! hoppas det löser hur som!

• PiaMaria

Ser att du bor i norrköping och min pappa ska jobba ikväll, sitter i ledningcentralen där på brandstationen. Jag vet att dom har en klättrare som dom hänvisar till ang katter i träd.

Vill du ha mer hjälp så skriv till min inbox så slipper jag lämna ut nr offentligt.

• Lillärtan

vilken toppenlösning det blev!!! familjeliv är otrolig! :)

tvabarnsmamma21 skrev 2007-08-26 17:47:54 följande:
    Ser att du bor i norrköping och min pappa ska jobba ikväll, sitter i ledningcentralen där på brandstationen. Jag vet att dom har en klättrare som dom hänvisar till ang katter i träd.Vill du ha mer hjälp så skriv till min inbox så slipper jag lämna ut nr offentligt.
  • PiaMaria

ja komiskt att vi båda bor i norrköping också! Hoppas att det löser sig nu!

• Silverkatten06

Kan ni inte berätta hur toppenlösningen gick till? Jag är nyfiken på hur det gick för katten, kom det en klättrare och räddade den?

• Lillärtan

lösning till vidare gång i problemet va det :) alltså att hon kan ringa "tvåbarnsmamma21" pappa och få vidare hjälp... skönt att inte sitta handfallen när man är orolig!

• Jag så klart
    Lillärtan skrev 2007-08-26 17:47:39 följande:
    det är nog bäst att låta den vara... om ni försöker ärdda den så kan den bli mer skrämd ... det är bättre att den kommer ner av sig själv när den blir hungrig... den kommer ner jag kan nästan lova! men jag förstår att det är hjärtskärande! hoppas det löser hur som!
    Nej det är inte alls säkert att den kommer ner.. Om du läser vad TS skrev så ser du att katten har suttit fast i trädet i 5 dagar en gång innan.. Å det e inte normalt.. Katten verkar inte komma ner av sig själv... Om en katt blir skrämd upp i ett träd av t.ex ett annat djur ör det inte säkert att den klarar av att ta sig ner igen..

TS jag vill gärna höra hur det går för kissen.
  • PiaMaria

om vi inget hör får jag väl ringa till pappa ikväll och tjuvhöra om dom haft några "larm" ikväll *ler*

Svar på tråden Katten sitter fast i trädet