• Fiaflopp

ÄD-listan Del 3

Startar en ny tråd då den galma är stängd för svar!

Äter Progynon (eller motsvarande):

Skattsessan, (ÄD planerad 22-24/8)
    Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Future: ET v35

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Datum för ägginsättning:

Skattsessan, planerad insättning 22-24/8 (1:a försöket)
    Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Nellib, planerad äggåterföring 27/8 (1:a fösöket)

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Svar på tråden ÄD-listan Del 3
  • Fiaflopp

Längtansmamman: oj så tråkgt,hur många försök ska man egentligen orka med.

Hur går ni vidare?
    STOR kram!!

• Fiaflopp

Själv så ligger jag med datorn i sängen med hjärnskakning,ont och blåslagen överallt,spyr och är svullen över hela ryggen och rumpan.
    Var på bröllop i Lördags och med hala sandaler ramlade jag ner för en HEL trappa,slpg huvudet det sista jag gjorde i fallet och det gör ONT kan jag lova...Gråter

• Fiaflopp

Grattis till många fina ägg!!
    Hoppas det varit party i rören i natt nu dåFlört

Mår bättre idag men int enacken,den fick sig en regäl smäll,kan man få sån där pisksnärtskada eller hur det stavas av detta tror ni?
    Menar att huvudet gick i govet med ganska hög kraft och nacken hänger ju med.

• Fiaflopp
    Future skrev 2007-08-28 09:20:31 följande:
    FiaFlopp: Jag skulle be en läkare undersöka nacken på en gång, så att du får hjälp tidigt för att undvika pisksnärtskador. Men det behöver ju inte vara en sådan, utan du kommer säkert vara öm ett tag efter ett sånt fall. Men ju tidigare du får hjälp desto bättre. Lycka till!
    JA precis,men jag ska till min ortoped som ska operera min axel (HS) i morgon så han ska få kolla på nacken med när jag ändå är där tänkte jag!
  • Fiaflopp

sma: förstår också att det är lätt att ge upp,jag har ruvat så många ggr nu så jag ge r upp efter bara ett par dagars mensvärk ( fast jag VEt att man HAR mensavärk oftast då man testar + också) så vänta tills motsatsen är bevisad som Miss C säger...
    Håller allt jag har!!

• Fiaflopp

JAg har en liten fundering som jag vill bolla med er om det går bra...
    Om er klinik sulle ringa och säga tex såhär:
    Jo vi har en donator men hon är blond (du är då själv mörkhårig) skulle ni tacka ja då?
    Vi har kommit så långt i detta att vi skulle nog göra det,vi sa som såhär att då jag var liten var jag VIThårig nästan,alltså jätteljus så det är ju ingen garanti att barnet blir mörkhårigt bara för att du är det i vixen ålder...

Vad säger ni?
    Vi tänker lika med ögonfärg faktiskt....kan tillägga att min man har grna gon och jag har illblåa,JÄTTEblåa alltså.

• Fiaflopp

Maura: ja det har du aldeles rätt i at bruna ögon är dominanta...men vi har kommit förbi det tror jag fast jag tror att klinikerna inte gör så att de parar i hop en blåögd med en brunögd alls tex...vi får hoppas annars får vi tänka om.
    Men det där med hårfärgen står jag på samma plan som dig,jag har färgat mitt hår sedan jag var 12 år och har inte slutat ännuFlörtFörvånad

Skrattsessan: Håller allt jag har!
    Ammi: du får givetvis dela med sessan på alla mina hållningar!!

NU JÄ**AR Brudar!

• Fiaflopp

Grattis Future,håller åt dig också allt jag har!!!

Blev det något till frysen?
    Eller är det FEt du gör nu kanske....förlåt men inte så lätt att hålla reda på alla som är i gång just nuGenerad

• Fiaflopp

Skrattsessan...men herregud,ska du inte få leva?
    Verkar ju inte riktigt klokt enligt mig.

Det enda jag fått tillsagt på de förra klinikerna var att inte röka,inte dricka mer än 3 koppar kaffe/dagen och inte dricka alkohol

MEN att motionera är ju BRA,man måste ju ha blodcirkulation även till livmodern och hur sjutton får man det om man inte motionerar undrar jag,jag har varit slö och deppig alla andra försök men detta kommande ska jag då powerwalka som jag gjort nu senaste halvåret ( 5 mil/vecka) men självklart inte springa för fort utan gå en aning snabbare på ett löpband.Detta sa BM på HS var kanonbra!

Just ja,glömde att jag inte skulle bada bastu heller (aldeles för varmt för embryot)

Svar på tråden ÄD-listan Del 3