• Fiaflopp

ÄD-listan Del 3

Startar en ny tråd då den galma är stängd för svar!

Äter Progynon (eller motsvarande):

Skattsessan, (ÄD planerad 22-24/8)
    Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Future: ET v35

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Datum för ägginsättning:

Skattsessan, planerad insättning 22-24/8 (1:a försöket)
    Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Nellib, planerad äggåterföring 27/8 (1:a fösöket)

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Svar på tråden ÄD-listan Del 3
  • Fiaflopp

Längtansmamman: oj så tråkgt,hur många försök ska man egentligen orka med.

Hur går ni vidare?
    STOR kram!!

• Fiaflopp

Själv så ligger jag med datorn i sängen med hjärnskakning,ont och blåslagen överallt,spyr och är svullen över hela ryggen och rumpan.
    Var på bröllop i Lördags och med hala sandaler ramlade jag ner för en HEL trappa,slpg huvudet det sista jag gjorde i fallet och det gör ONT kan jag lova...Gråter

• Future

Längtansmamma: Vad tråkigt vännen. Kram på dig.
    FiaFlopp: Men så hemskt! Vilken tur att det ändå gick så bra! Stor kram till dig också.

Idag har "vi" haft ÄP och vår fantastiska donator hade 14 ägg, men några var "omogna" så det blir ju inte fullt så många ägg. Men ÄNDÅ! Hoppas nu att många delar sig och befruktar sig som de ska!

• Maura

Längtans, kramar om dig i denna tråd också. Är så ledsen för din skull. Men ge inte upp riktigt än, visst är det väl ett tjuvtest du gjort?

Fia, stackars dig.. Fyy vad hemskt det låter. Hoppas det onda försvinner snart.. Försiktig kram..

Future, visst är det fantastiskt med våra duktiga donatorer. Ruvar själv just nu men oavsett utgången är jag helt stum av beundran över den fantastiska kvinna som gav oss hela 10 ägg

Kramar Maura

• Future

Ja, det är en fantastisk gåva våra donatorer ger oss Maura! Skulle vilja uttrycka det i ett litet vykort till henne (lämna på kliniken), men det kanske är för påfluget? Hon vill kanske inte alls ha någon kontakt från oss? Vad tror ni?

• Maura

Jag tycker att det låter som en jättefin gest Future. Kan inte tänka mig att hon kommer att ta illa upp. Önskar att jag själv tänkt på det Kram Maura

• Future

Jamen, då kanske jag skriver en liten tanke och lämnar vykortet på kliniken. Tack Maura!

• MissC

FiaFlopp, Åh nej vad trist. Hoppas du snart mår bättre. Krya på dig!

Future, 14 ägg vilket fint resultat. Må de mingla fint i natt!

Längtansmamman, KRAMAR OM. Ta hand om dig!

Jag kollar febrilt min mail varje dag och hoppas varje gång att de ska ha hittat en donator. Försöker vara positiv, för varje dag som går blir det en dag närmre

Sköt om er tjejer,
    MissC

• Fiaflopp

Grattis till många fina ägg!!
    Hoppas det varit party i rören i natt nu dåFlört

Mår bättre idag men int enacken,den fick sig en regäl smäll,kan man få sån där pisksnärtskada eller hur det stavas av detta tror ni?
    Menar att huvudet gick i govet med ganska hög kraft och nacken hänger ju med.

• Future

FiaFlopp: Jag skulle be en läkare undersöka nacken på en gång, så att du får hjälp tidigt för att undvika pisksnärtskador. Men det behöver ju inte vara en sådan, utan du kommer säkert vara öm ett tag efter ett sånt fall. Men ju tidigare du får hjälp desto bättre. Lycka till!

Svar på tråden ÄD-listan Del 3