• Fiaflopp

ÄD-listan Del 3

Startar en ny tråd då den galma är stängd för svar!

Äter Progynon (eller motsvarande):

Skattsessan, (ÄD planerad 22-24/8)
    Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Future: ET v35

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Datum för ägginsättning:

Skattsessan, planerad insättning 22-24/8 (1:a försöket)
    Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Nellib, planerad äggåterföring 27/8 (1:a fösöket)

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Svar på tråden ÄD-listan Del 3
  • Pantern2

Hej!

Jag fick svar från Invicta att det skulle ta, 3-4 mån. And waiting time is about 3-4 month, after
    qualification visit.

Så skrev de till mig under förra veckan.

• Pantern2

Var bor du Suba, jag brukar flyga till Riga det tar en timme med Ryanair från Nyköping. Billiga biljetter och lätt att boka.

• MissC

Squirl - Tråkigt att höra om din huvudvärk. Prova och ring Vårdguiden om du är orolig. Jag har ringt dit tidigare och fått bra hjälp. KRAM MissC

• suba

Panetern2:Jag bor i Stockholm och när jag kollade låg priser på 2000 SEK per pers.
    Vad brukar du ha för tidframförhållning vid bokningen?
    Denna gång skulle jag flyga fram och tillbaka samma dag.
    Skicka till mig länk.

Maura: vad tråkigt att du väntar så länge. Gjorde du alla prover (klamydia....) innan första besöket? Måste båda åka till första besöket? Hur gjorde de utvärdering för att lyckas med ÄD? Jag menar vilka prover? Skulle du kunna beskriva det mer utförlig?

Kram

• Maura

Hej Suba,

ja visst är det konstigt? Ännu mer underligt eftersom de säger till nu säger till Pantern att väntetiden är 3-4 månader. Jag har ringt/mailat till dem 1 ggn per vecka i snart 6 månader och får bara till svar att de inte har några donatorer alls anmälda

Jo, vi hade nyss tagit alla tester i Sverige men eftersom våra journalutdrag (som ni bör ta med er) inte var översatta valde vi att ta om alla tester där. De tog 22 tester på mig och 4 på min man och jag tror att det kostade ca 1000:-. Kanske behöver din man inte följa med första ggn, maila och hör med dem och fråga då också vilka tester de kräver att han tar. På dig kommer de att göra ett VUL så att läkaren kan avgöra om allt ser ok ut.

Kram M

• Fiaflopp

Tack för alla värmande ord mitt i det hemska...
    Dödsorsak var att han fått blödning under stora hjärnbalken,hjärnblödning orsakad av trauma kommer det att stå i dödsbeviset.Tänk så hårt han måste ha slagit sig min lilla förbannade gubbe...om man får hjärnblödning av det så är det HÅRT.
    Jag 'lskade honom så hemskt,var arg och besviken och älskade honom så mycket,allt samtidigt...han var alkoholist men en renlig och fin sådanLedsen
    Mig kallade han för SpritPolisenFlört
    Nu får jag inte leka polis mera...

• nesistas

Fiaflopp, vännen min... Ger dig en stor kram här med, har skickat meddelande till dig. *****KRAM******

Bobi

• Fiaflopp
    nesistas skrev 2007-10-22 22:10:52 följande:
    Fiaflopp, vännen min... Ger dig en stor kram här med, har skickat meddelande till dig. *****KRAM******Bobi
    Fick inget meddelande ju...Ledsen
Svar på tråden ÄD-listan Del 3