• Fiaflopp

ÄD-listan Del 3

Startar en ny tråd då den galma är stängd för svar!

Äter Progynon (eller motsvarande):

Skattsessan, (ÄD planerad 22-24/8)
    Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Future: ET v35

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Datum för ägginsättning:

Skattsessan, planerad insättning 22-24/8 (1:a försöket)
    Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Nellib, planerad äggåterföring 27/8 (1:a fösöket)

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Svar på tråden ÄD-listan Del 3
  • Ammi1970
    irmelika skrev 2007-11-06 19:19:35 följande:
    jag har fått 2 mg Progynon som jag ska ta 1 st 3 ggr dagligen... är det lite eller mycket?
    Har inte riktigt följt med nu, är det test-hormonbehandling eller är det inför ett försök.

Första gången jag åt progynon och gjorde första insättningen åt jag 2mg progynon 1X3/dagen, och hade då en slemhinna som var 8mm...Så det behöver inte alls vara för lite.

Lycka Till
    Hur är ett liv utan en HEL familj (utan barn) ?
  • Maura

Tråkigt Ammi, men som du skriver har du ju goda chanser att lyckas med frysförsöket. Kram Maura

• Squirl
    Ammi1970 skrev 2007-11-07 12:54:24 följande:
    Var idag och gjorde mitt grav-test, och som jag trodde var det negativt.Tar det resultatet rätt bra ändå, vet ju nu att vi får en chans till...Lycka Till ALLA
    Fast man blir ju ledsen i alla fall.....hoppas nu på nästa gång!
  • Ammi1970

Ja självklart blir man ledsen...

Har nu pratat med Huddinge, ska på första blödningsdagen ta 4 plåster Förvånad istället för 2 som jag haft nu.
    Så man kanske ska skaffa sig en STOR skylt där det står HORMONBOMB eller nåt Flört

Hur är ett liv utan en HEL familj (utan barn) ?
  • simonetta

Hej
    Måste fråga,var hos Gyn och mätte slemhinna i fredags och den vara bara 6 mm efter 1 vecka.Hur tjock ska den vara vid ET?Det är plock on-fredag,bestäms på måndag.Jag tar 3 progynon av 2 mg per dag.

• Fiaflopp

Är det äggplock på fredag så behöver du abslut inte vara orolig,den bär vara mellan 7-10 mm ca och den hinner växa lite till tills ET på dig,lovar!

• simonetta

Tack Fia,ah va skönt att läs ditt svar,blev helstressad.Hm,åker till usa på fredag....ET mån-onsdag.....åh va pirrigt.och kul!
    Ska stoppa in 2 ägg....;)
    //S

• Maura

Spännande med USA Simonetta!! Kan du berätta lite om hur det går till där? Kram M

• pimpom

Hej allihop. det var länge sedan jag var här inne och läste, men det har sina naturliga orsaker. Blev mamma till en liten flicka 30 okt (v42+1). Så just nu lever vi i en liten bubbla.Vill bara tack den äggdonator någonstans som gav oss möjligheten till Äd och detta ljuvliga lilla knytte. Alla mödor på vägen är glömda, nu gäller det bara att härda brösten så att ammningen kan fortgå smärtfritt.
    Lycka till alla ni som kämpar, lyckas det så är det mödan värt! Tusen tack alla donatorer som ger oss möjligheten.

kram på er
    pimpom

• simonetta

Hej
    Jo först måste vi bäggegöra sååååå många test av alt möjligt,känns som jag är halvvägs genom läkarlinjenförutom massa blodprov måste jag göra lungröntgen,mammografie,total kroppsundersökning,etc.Alla test och medicinering gör jag här hemma via min gynekolog som översätter alla recept.De kör helt annan medicinering än IVF i Sverige.1 spruta istf hemska synarela=kanonskönt att slippa passa tider och förvara svalt;)
    I övrigt har vi fått välja donator,vi ska passa på att göra PGD för att slippa fostervattensprov.Jag blev gravid förra året på egen maskin men fick missfall efte f.vattensprov i v 19....hemskt.
    Stora skillnaden med usa är att de screenar donatorerna och inte bara går på donatorns löfte att de inte har sjukdom si och så.
    Min sambo reser till usa jätteofta i jobbet,så det kännsinte som ett stort steg.Sen har de värdlen mest framskridna kliniker...kort sammanfattning på ett långt och STORT beslut!
    Annars kan jag rekommendera ISLAND,so oxå ligger långt framme.
    kram
    S

Svar på tråden ÄD-listan Del 3