• GravidMalin

Hur få bort lukten från katterna??

Någon som har tips på vad man kan göra för att det ska lukta mindre ifrån kattlådan?? Försöker ta bort bajset efter varje gång men vi har två små kattungar som knappt gör annat än att äta å gå på lådan....Dags för avmaskning igen alltså....Hade iaf uppskattat om någon har något bra tips...!???

• Svar på tråden Hur få bort lukten från katterna??
  • THR1972

det finns luktströ att ha i kattlådan, finns hos en del affärer som typ ica, konsum...annars i djuraffärer.

• THR1972

ett tips till, köp en täckt kattlåda....en sådan där de går in och uträttar sina behov i...

• Nissen86

Vi hade vanlig sand som luktade nått så fruktansvärt efter några dagar bara. Sen bytte vi till en kristall"sand" som finns att köpa i vanliga affärer. Man byter inte sanden i den utan tar bara bort bajset. Sen efter ca en månad så byter man all sand.. Har inte luktat alls illa efter att vi började med den. Den innehåller några små luktkulor typ som tar bort lukt! Testa den!=)

• Bumbi mia

Vad har du för sand? Vad äter katterna för mat?

• GravidMalin

Jasså luktströ måste jag prova då Blir det alltså bättre om man har en sån med lucka ??

Nissen...vi har redan sån sand...de funkade så länge de va en katt...men nu är dom tre...så det börjar lukta illa kvickt nu igen!

• 3 hjärtan

själv gillar jag inte det där luktströet.. har testat det och ja.. till slut så luktar det lite som nån bajsat i en parfymflaska.. ingen vidare kombination...

satsa på en kattlåda med lock och lucka... satsa på en bra sand. själv kör jag på everclean med aktivt kol, parfymfri. den är kanon bra!! du kan köra ner näsan i den och det luktar inget ändå. den är dyr, men den är väldans dryg och som sagt.. tar bort all lukt.

har provat VÄLDIGT många sandsorter.. men nu kör jag bara everclean, tvivlar på att jag kommer byta.. har 2 innekatter kanske jag ska tillägga också... så det blir ju en del i lådan varje dag.

• motalatjej

Vi har oxå kristallsand! Toppenbra... och ett "hus" till katterna... Verkligen att rekomendera!

• GravidMalin

Bumbi mia...dom äter lite olika mat...oftast friskies torrfoder...När dom fått blöt mat så blir det alltid mkt värre...

• Majsan70

Köp en låda till. Se till att där är mycket sand i så de kan krafsa över. Se över vad de äter för mat.

"Billig" mat med massa spannmål i o annat skit gör att det luktar mer.
    Okastrerade katters avföring luktar oxå mer.

• Majsan70
    GravidMalin skrev 2007-08-27 12:08:55 följande:
    Bumbi mia...dom äter lite olika mat...oftast friskies torrfoder...När dom fått blöt mat så blir det alltid mkt värre...
    Byt till ett bättre foder så bör lukten minska. Friskies är inte ett bra fullfoder.
Svar på tråden Hur få bort lukten från katterna??