• meic

valpen luktar illa...

varför är det så att valpar luktar så starkt? Vår nya valp luktar riktigt illa... Alltså inte i pälsen utan i andedräkt och avföring.

• Svar på tråden valpen luktar illa...
  • VulgusProfanum

Kolla bara så att valpen inte har en infektion i halsen. Det kan ge illaluktande andedräkt.
    Annars så brukar valpar inte lukta speciellt illa ur munnen avföringen kan däremot lukta.

Beauty fades Dumb is forever
  • Skusan

Tänkte precis som VulgusProfanum säger, kolla så det inte är en halsinfektion först. För såå illa ska de inte lukta ur munnen. Tandköttsinflammation pga nya tänder, visst det luktar, men inte så man dör.

• Snufserufs

Valpar har en speciell lukt i början.

• meic

Vi hämtade honom igår kväll, och det luktade likadant inne hos alla valparna så det känns som om det är "normalt", har det inte gått över så får jag fråga vet. vid nästa spruta.

Jag tänkte mest om nån kände igen det hela så jag slapp oroa mig för att det var nått med just denna rasen eller så, eller att jag plötsligt blivit allergisk mot hundar.

• Snufserufs

Vänta några dagar tills han har kommit till ro med att han har ny flock och sedan kan du bada av honom "valplåde-lukten".

• Anna Svenssonliv

valpar kan lukta illa i munnen när de buter tänder. aldrig varit med om det själv, men hört av andra.

bajs luktar illa. särskilt valpbajs o bajs från dåligt torrfoder. (själv har jag inte hittat något torrfoder som kan kallar bra)

att borsta tänderna på sin hund är en bra vana att lära in från tidigt stadie. men använd absolut inte flour (gift) utan hundtandkräm. själv har jag aldrig börjat med detta utan min hund har fantasiska tänder o andedräkt av att äta råa ben o rått kätt o frönsaker. bara. (BARF)

luktar det illa ur öronen lär det vara öroninfektion eller skabb av nåt slag.

lycka till med valpen..o ha tååålamod. din hund är alldeles ny, låt den vara valp o göra massa fel.

• VulgusProfanum
    meic skrev 2007-08-27 12:58:32 följande:
    Vi hämtade honom igår kväll, och det luktade likadant inne hos alla valparna så det känns som om det är "normalt", har det inte gått över så får jag fråga vet. vid nästa spruta.Jag tänkte mest om nån kände igen det hela så jag slapp oroa mig för att det var nått med just denna rasen eller så, eller att jag plötsligt blivit allergisk mot hundar.
    Hur gammal är han?
    Beauty fades Dumb is forever
  • meic

snufserufs:

bordercollie/ Labrador-munsterländer

Svar på tråden valpen luktar illa...