valpen luktar illa...
varför är det så att valpar luktar så starkt? Vår nya valp luktar riktigt illa... Alltså inte i pälsen utan i andedräkt och avföring.
varför är det så att valpar luktar så starkt? Vår nya valp luktar riktigt illa... Alltså inte i pälsen utan i andedräkt och avföring.
fristad
nej då det är inte ur öronen, det sitter inte i pälsen heller utan bara fram och bak om man säger så!
VulgusProfanum
alltså jag tror inte det är valplukt... det var så länge sen jag hade valp så jag minns knappt.
menom jag luktar honom i pälsen så känns nästan ingenting, men om han kissar eller flåsar mig i ansiktet så luktar det så skarpt att det riktigt drar ihop sig i luftrören. (Som det gör av ammoniaken på bonngårdar är väl bästa förklaringen...)
jag kommer ihåg att de försvann sen när dem slutade göra av sig hemma.. men när du ska vaccinera din hund igen så fråga vetrinären de e ju inte så långt kvar tills nästa gång du ska dit
Ja jag ska nog ta och göra det. Annars så vänjer man sig väl vid stinkbomben.
tack för era svar!
Min valp stank som bara den ur munnen när vi hämtade honom. Det visade sig att uppfödaren hade gett valparna komage. När väl det där var borta ur systemet så luktade han okej.
Åh fy sjutton! Ja då förstår jag att han luktade... jisses kors!
Men det är nyttigt!
Jag skulle nog prata med uppfödaren och åka till veterinär... Valpar luktar, men inte illa.
Mmm, jag ska slå en signal imorgon för att kolla läget, det har lättat lite nu under eftermiddagen, vet inte om han kan ha ätit nått knepigt?
Men om det är samma på morgonen imorgon så ringer jag helt klart!
Hej på er igen!
Nu har nästan allt försvunnit i och med att jag bytte foder! Skönt...
Men däremot lättar inte mina besvär! Jag är SÅ rädd att behöva lämna tillbaka honom! Man är ju kär i honom redan...
Någon som har erfarenhet om det brukar släppa?
Jag har ju som sagt alltid haft hund och har kanske känt så här tre gånger i mitt liv, när man t ex badat en hund och det blivit "mycket" liksom, men nu är det nästan konstant.
vad ska jag göra? Vill ju ha kvar honom, men inte bi sjuk heller...
snälla hjälp mig!
puffar
Du menar alltså att du är allergisk? Äter du nån medicin? Antihistaminer eller vad det brukar heta...
ja jag är allergisk mot honom, alltså i vanliga fall äter jag antihistaminer på våren mot pollen. men jag kollade mina tabletter och de hjälper ju bara mot ögon/näsa och inte mot luftrören...
såjag tänkte om nån varit med om detta då valpar har mer allergener än vuxna och om man i så fall ska vänta ut det, eller om det är för riskfyllt och för valpens skull lämna den när den fortfarande är liten så det inte blir jobbigt för den?
meic - kanske du kan höra med nån läkare för att se om det finns nån bra medicin?
lilla lulla
jag talade med sjukvårdsupplysningen innan, och de sa att jag kan ta claritynet som jag tar mot pollen och så gå på bricanyl. Men hon sa att man kan korsreagera mot andra allergier (jag har ju en massa mot födoämnen) så det känns inte så ljust just nu. Man vill ju kunna ha hunden hela livet!
Har pratat med kenneln i alla fall, och han är super! Men GUD vad det skär i hjärtat alltså. Vill ju bara gråta när man tänker på att man kanske inte kan ha honom kvar...