• Anonym (läskigt)

Finnar i underlivet!?!

Jag har fått något som liknar en finne på ena blygdläppen... Kan det verkligen vara det? den är så stor att det tom gör ont att sitta på cykeln...Jag har även ont i en körtel som sitter i ljumsken typ...
    Väldigt konstiga saker, som aldrig hänt mig, eller någon jag hört talas om tidigare.

Finns det någon som har varit med om detta?

• Svar på tråden Finnar i underlivet!?!
  • Anonym

Japp har haft stora körtlar i ljumskarna typ i flera år... Kommer och går med mellanrum...!!! Vet inte om det går att göra något åt det...

• Anonym (Johanna)

När man har herpes i underlivet kan körtlarna i ljumskarna bli svullna. En herpesblåsa ser ut ungefär som en finne, och gör ont vid beröring. Det kan så klart göra ont utan beröring också. Kolla information på www.harduherpes.nu och boka en tid hos gynekologen!

• Anonym (läskigt)

Men det får man väl bara genom sexuella förbindelser? Jag och min sambo har inte haft sex med någon annan på 8 år....

• Anonym (Johanna)

Det kan ligga latent i många många år, så det behöver absolut inte vara så att du eller din sambo har haft sex med någon annan. Det behöver ju inte heller vara herpes, men det är ju i alla fall bra om du kollar upp vad det är så du slipper ha ont.

• bellanbus

Det ÄR en hårsäcksinflammation!

Du bör få hål på "finnen" och lägga alsolomslag som drar ur varet (alsollösning på en kompress)

Ibland kan man behöva penicillin för det om det gått ut i lymfsystemet...kan vara därför du har ont i ljumsken..

Jag får sådana lite då och då och har fått äta penicillin för det 2 ggr...

För vissa har det gått så långt att man fått åka in till gyn så de får punktera den, men det har jag sluppit då jag använt alsollösning...

Välkomna till Effelltown....
  • Anonym (läskigt)

Alsollössning går att köpa på apoteket väl?? Jag måste ju köpa det då antar jag....
    Konstig fråga kanske, men hur får du den att sitta fast p¨å samma område?

• bellanbus
    Anonym (läskigt) skrev 2007-08-27 19:34:47 följande:
    Alsollössning går att köpa på apoteket väl?? Jag måste ju köpa det då antar jag....Konstig fråga kanske, men hur får du den att sitta fast p¨å samma område?
    Jag brukar ta sårtejp och tejpa lite runt om, så brukar det hålla sig där...
    Men visst bäst sitter den ju då på natten o när man är hemma, det är lite knepigare när man ska vara i rörelse..
    Men oftast brukar det släppa efter nåt dygn när den öppnat sig och så..
    Men ge inte upp med alsollösningen, dränk in kompressen när den blir torr och håll på så..

Dock om din smärta i ljumsken blir värre, behöver du kanske söka vård o få penicillin, jag gick länge med en sådan en gång, till slut svimmade jag när jag reste mig upp för det gjorde så ont i ljumsken...läskigt var det...men då var det också länge jag gått med en sådan..

Men som sagt sårtejp, kompresser och alsollösning allt finns på apoteket!

Fråga gärna om det är ngt du undrar!
    Lycka till!
  • Anonym (läskigt)

hmmm. Nu har jag ju ingen alsollössning hemma. Tror du det kan vara bra med aloe vera gelly? den ska vara bakteriedödande. Det skadar ju säkert inte, får ju gå till apoteket imorrn.

• bellanbus
    Anonym (läskigt) skrev 2007-08-27 20:31:41 följande:
    hmmm. Nu har jag ju ingen alsollössning hemma. Tror du det kan vara bra med aloe vera gelly? den ska vara bakteriedödande. Det skadar ju säkert inte, får ju gå till apoteket imorrn.
    Det skadar alldeles säkert inte, men poängen med alsol är just att det drar ut varet, och gör så att bölden öppnar sig, när den väl har öppnat sig så fortsätter alsolen att dra ut det..
Svar på tråden Finnar i underlivet!?!