• Anonym (läskigt)

Finnar i underlivet!?!

Jag har fått något som liknar en finne på ena blygdläppen... Kan det verkligen vara det? den är så stor att det tom gör ont att sitta på cykeln...Jag har även ont i en körtel som sitter i ljumsken typ...
    Väldigt konstiga saker, som aldrig hänt mig, eller någon jag hört talas om tidigare.

Finns det någon som har varit med om detta?

• Svar på tråden Finnar i underlivet!?!
  • Anonym (läskigt)

hittade alsolgel här hemma nu me. Det står att det är till för bett eller för att torka ut sår. Tror du det är bättre?

• Anonym

hej hej jaga hade eller har det du beskriver o det kommer o går men de opererade det åt mig...jag for till doktorn o de sa att den var inte tillräkligmogen så jag fick vänta o vänta till jag fick feber i skinkan o ena ben o de öppnade o tog bort skrek som en gris o efter 4-5 år så har det börja o komma det kommer o går shit jobbig det är som att det blir aldrig full riktig utan det är periodviss.

bellanbus skrev 2007-08-27 17:15:18 följande:
    Det ÄR en hårsäcksinflammation!Du bör få hål på "finnen" och lägga alsolomslag som drar ur varet (alsollösning på en kompress)Ibland kan man behöva penicillin för det om det gått ut i lymfsystemet...kan vara därför du har ont i ljumsken..Jag får sådana lite då och då och har fått äta penicillin för det 2 ggr...För vissa har det gått så långt att man fått åka in till gyn så de får punktera den, men det har jag sluppit då jag använt alsollösning...
  • bellanbus
    Anonym (läskigt) skrev 2007-08-27 20:43:28 följande:
    hittade alsolgel här hemma nu me. Det står att det är till för bett eller för att torka ut sår. Tror du det är bättre?
    Prova med det, jag vet faktiskt inte om det ger samma effekt i detta fallet som lösningen..men prova!
    Välkomna till Effelltown....
  • Anonym (ofarligt)

Kan mycket väl vara en vanlig finne. Det har jag ibland, både på blygdläpparna och venusberget. Jag behandlar dom som "vanliga" finnar, dvs klämmer dom eller sticker hål på dom med en nål för att få ur varet. Sen är det inget mer med det. Har aldrig hållit på att trassla med alsolsprit och sånt, utan det läker fint ändå.

• Anonym (ofarligt)

Kan mycket väl vara en vanlig finne. Det har jag ibland, både på blygdläpparna och venusberget. Jag behandlar dom som "vanliga" finnar, dvs klämmer dom eller sticker hål på dom med en nål för att få ur varet. Sen är det inget mer med det. Har aldrig hållit på att trassla med alsolsprit och sånt, utan det läker fint ändå.

• Anonym (ofarligt)

• Anonym (ofarligt)

Sorry, inte meningen att "tripplera". Trög dator!

• bellanbus
    Anonym (ofarligt) skrev 2007-08-27 21:00:11 följande:
    Jo men eftersom TS har ont upp i ljumsken så är lymfkörteln påverkad, då tyder det på att det blivit lite mer än en "vanlig finne" som även det egentligen är en mindre hudinflammation..
  • Anonym (ajaj)

Kan vara något som kallas för fistel/fistelgång. Blir som en finne, man ska helst inte klämma på den då den kan "sprida"sig under huden och göra så att det blir just en fistelgång. Det blir som en inflammerad gång under huden då istället. Detta kan göra fasansfullt ont men går ofta över av sig självt, men det tar ett tag. Gör det inte det och man får feber och outhärdligt ont får man uppsöka läkare där de kan öppna upp, tömma och kanske ge antibiotika.
    Aloe vera gelly är bättre än inget alls, men smörj ofta då.

• Anonym (hulken)

Släng på lite vodka eller så om du har de, funkar fin fint!

• Anonym

sånt här jag !!!

se under det gör så jäkla ont
    Anonym (ajaj) skrev 2007-08-27 21:06:30 följande:

Kan vara något som kallas för fistel/fistelgång. Blir som en finne, man ska helst inte klämma på den då den kan "sprida"sig under huden och göra så att det blir just en fistelgång. Det blir som en inflammerad gång under huden då istället. Detta kan göra fasansfullt ont men går ofta över av sig självt, men det tar ett tag. Gör det inte det och man får feber och outhärdligt ont får man uppsöka läkare där de kan öppna upp, tömma och kanske ge antibiotika.Aloe vera gelly är bättre än inget alls, men smörj ofta då.
    [/citat]
    Anonym skrev 2007-08-27 20:46:48 följande:
    [citat]
    hej hej jaga hade eller har det du beskriver o det kommer o går men de opererade det åt mig...jag for till doktorn o de sa att den var inte tillräkligmogen så jag fick vänta o vänta till jag fick feber i skinkan o ena ben o de öppnade o tog bort skrek som en gris o efter 4-5 år så har det börja o komma det kommer o går shit jobbig det är som att det blir aldrig full riktig utan det är periodviss.
  • Anonym (läskigt)
    Marsch skrev 2007-08-28 14:25:49 följande:
    Rakar du underlivet TS?

Jag rakar bara bikini linjen. reten håller jag i trim med sax.

Bellanbus- Hur lång tid kan det ta innan det börjar gå tillbaka?
    På Vc sa dom att det inte behövde vara någon fara så länge jag inte har feber.

Jag har iaf lagt på en kompress med med alsollössning nu. Så det är väl bara vänta och se antar jag.

• bellanbus
    Anonym (läskigt) skrev 2007-08-28 17:58:07 följande:
    Jag rakar bara bikini linjen. reten håller jag i trim med sax. Bellanbus- Hur lång tid kan det ta innan det börjar gå tillbaka? På Vc sa dom att det inte behövde vara någon fara så länge jag inte har feber.Jag har iaf lagt på en kompress med med alsollössning nu. Så det är väl bara vänta och se antar jag.
    Ja det har de rätt i, jag var ganska dålig de två gångerna jag fick penicillin...

Det kan ta något dygn med konsekvent alsolbehandling innan den öppnar sig, ibland har det tagit uppemot två för min del...sedan blir det snabbt bättre om man fortsätter lite till med alsolen tills den är "tömd"...

Fyll på kompressen med alsol med jämna mellanrum, så brukar jag göra...alternativt byta efter några timmar..
  • Anonym (läskigt)

Nu har det onda i ljumsken äntligen gått tillbaka. Ska jag fortsätta med kompresser till "finnen" är helt borta? Jag ska nog bra lägga om det på nätterna i så fall. Det är så knöligt att hålla på att byta varje gång man måste gå och kissa....

Tack för hjälpen Bellanbus!!

• bellanbus
    Anonym (läskigt) skrev 2007-09-01 10:01:55 följande:
    Nu har det onda i ljumsken äntligen gått tillbaka. Ska jag fortsätta med kompresser till "finnen" är helt borta? Jag ska nog bra lägga om det på nätterna i så fall. Det är så knöligt att hålla på att byta varje gång man måste gå och kissa....Tack för hjälpen Bellanbus!!
    Vad SKÖNT!!! Jag vet precis hur skönt det är när man känner att det är på tillbakagång!
    Har den öppnat sig eller bara gått tillbaka?
    Jag tror nog att du ska fortsätta några dagar till, tills finnen är helt borta..

(I fortsättningen så skrubba även "där nere" med skrubbhandskar, då får man bort ev. smuts som lägger sig i porerna men även hårstrån som är påväg att vända sig inåt, vilket brukar vara orsaken till att det blir så här... Nu ska du ju inte skrubba tills det gör ont utan mest bara skrubba lite på ytan liksom.)

Det var så lite så!
Svar på tråden Finnar i underlivet!?!