• Anonym

Finnar i underlivet!?!

Japp har haft stora körtlar i ljumskarna typ i flera år... Kommer och går med mellanrum...!!! Vet inte om det går att göra något åt det...

• Anonym

hej hej jaga hade eller har det du beskriver o det kommer o går men de opererade det åt mig...jag for till doktorn o de sa att den var inte tillräkligmogen så jag fick vänta o vänta till jag fick feber i skinkan o ena ben o de öppnade o tog bort skrek som en gris o efter 4-5 år så har det börja o komma det kommer o går shit jobbig det är som att det blir aldrig full riktig utan det är periodviss.

bellanbus skrev 2007-08-27 17:15:18 följande:
    Det ÄR en hårsäcksinflammation!Du bör få hål på "finnen" och lägga alsolomslag som drar ur varet (alsollösning på en kompress)Ibland kan man behöva penicillin för det om det gått ut i lymfsystemet...kan vara därför du har ont i ljumsken..Jag får sådana lite då och då och har fått äta penicillin för det 2 ggr...För vissa har det gått så långt att man fått åka in till gyn så de får punktera den, men det har jag sluppit då jag använt alsollösning...
  • Anonym

sånt här jag !!!

se under det gör så jäkla ont
    Anonym (ajaj) skrev 2007-08-27 21:06:30 följande:

Kan vara något som kallas för fistel/fistelgång. Blir som en finne, man ska helst inte klämma på den då den kan "sprida"sig under huden och göra så att det blir just en fistelgång. Det blir som en inflammerad gång under huden då istället. Detta kan göra fasansfullt ont men går ofta över av sig självt, men det tar ett tag. Gör det inte det och man får feber och outhärdligt ont får man uppsöka läkare där de kan öppna upp, tömma och kanske ge antibiotika.Aloe vera gelly är bättre än inget alls, men smörj ofta då.
    [/citat]
    Anonym skrev 2007-08-27 20:46:48 följande:
    [citat]
    hej hej jaga hade eller har det du beskriver o det kommer o går men de opererade det åt mig...jag for till doktorn o de sa att den var inte tillräkligmogen så jag fick vänta o vänta till jag fick feber i skinkan o ena ben o de öppnade o tog bort skrek som en gris o efter 4-5 år så har det börja o komma det kommer o går shit jobbig det är som att det blir aldrig full riktig utan det är periodviss.
Svar på tråden Finnar i underlivet!?!