Inlägg från: JagOchHan |Visa alla inlägg
  • JagOchHan

Ledvärk

TS det är inte ovanligt att läkare gärna påstår att ledvärk, reumatisk värk är psykosomatiskt. Alltså sitter i huvudet - vi har ledvärk, reumatism och psoriasis artrit sjukdommar i släkten. Och jag personligen har haft det sedan 12 år ålder men fick diagnosen för ca 2 år sedan. Efter en herrans massa läkarbesök.

Kan berätta för dig ( om du inte redan vet det) att det finns reumatiska sjukdommar som ej visar sig på blodprover.Inte direkt iallefall. Då får dom gå vidare med blodprovet och göra ytterligare prover och tillslut visar det sig.

Har du varit på en reumatisk avdelning och träffat läkare där eller har du varit på vårdcentralen?? Om inte försök söka dig privat till en reumatolog och be om hjälp.

Vart i sverige bor du?

• JagOchHan

om inte din läkare kan hjälpa dig be dom om en remiss. Dom måste hjälpa dig med det.
    Det här är det värsta med att vara sjuk, läkarna vet knappt själva vad det är dom håller på med. Tyvärr.
    Jag hade turen att träffa på en läkare som på 2 minuter konstaterade vad jag har för sjukdom och då stod jag 1½ meter ifrån honom. Helt sanslöst men sant.

Då hade det dock tagit 14 år ca, Och jag hade under tiden fått medicin för eksem, svamp, eksem igen osv osv.
    För att dom tillsist skulle svara att dom vet inte vad det är för sjukdom.

NU vet vi ju och allt är mycket lättare och man blir tagen lite mer på allvar. DOCK finns det dom som fortfarande hävdar att jag är som tatanja sa - FÖR UNG!!

• JagOchHan
    Tatanja skrev 2007-08-28 08:14:06 följande:
    Visst är det sjukt att man kan vara för ung?
    Helt sanslöst är det. Gjorde för X- antal år sedan praktik på en reumatolog avdelning i gbg. Detta var under min gymnasietid alltså lååångt innan jag fick min diagnos. Har alltid fått höra att reumatisk värk är en kärring sjukdom och du får det i dina sena 60 år eller så.

Men väl där - var ca 75 % av patienterna ungdommar och upp till 25 års åldern. Där sa dom att det är sååå vanligt med reumatiska sjukdommar bland unga men man vill inte betala för dom. Därför anses det fortfarande vara åldersrelaterad sjukdom
Svar på tråden Ledvärk