• Anonym

Ni som har IBS (irriterad tjocktarm osv) läs detta´, behöver tips =(

Jag har samma symptom som du. Har blivit avsevärt bättre sedan jag började med Proviva dryck morgon och kväll. Verkligen stor skillnad!

När jag skall ut med vänner så tar jag två Loperamid-tabletter (finns på apoteket) innan jag går, för att kunna fika, äta lunch etc utan att behöv oroa mig för attacker.

• Anonym

Tror det finns såna som heter Loperamid, annars Dimor, men fråga på apoteket så vet de. Jag gillar Proviva Vattenmelon/Tranbär eller Blåbär...

• Anonym

jag haribs och det bästa som någonsin funnits mot det är att dricka aloe vera juice! det har bevisats att det har en antiinflammatorisk effekt.  Juice med växtsaft stimulerar läkningen hos magsäckens och tolvfingertarmens slemhinnor. Saften minskar samtidigt produktionen av magsyra.

Aloe vera innehåller 75 hälsoverkande ämnen

• Anonym

När jag började på Viktväktarna så försvann mina besvär på bara några veckor. Jag tror att det var för jag drog ner rejält på fett och socker i och med det.

Detta tips låter jättekonstigt och rätt komiskt, med det hjälpte mig faktiskt en helt del. Under det år jag hade mina problem så upptäckte jag att det blev mycket lättare om jag pruttade ordentligt på morgonen innan jag gick upp. Om jag inte gjorde mig av med gaserna direkt när jag vaknade så dröjde det 1-3 timmar innan jag var så uppsvullen och hade så ont att jag knappt kunde röra mig och diarreattackerna började.

• Anonym

Jag tar både imodium och inolaxol. Försöker klara mig utan imodium men vet jag att jag ska bort brukar jag alltid ta imodium i "förebyggande syfte". och ta med mig i fickan om magen börjar bullra.
    Min läkare säger att det är ok, så gör de om du ska ner på stan!
    Det jag blivit rek att ta är två doser inolaxol på morgonen samt en imoduim och en dos inolaxol på kvällen. det fungerar bra.

• Anonym

Tillägg... för mig stoppar inte alltid imodium attacken men gör det ju helt klart enklare att hålla sig. Det är en befrielse att inte behöva lägga benen på ryggen o rusa till närmaste toa o knappt hinna få ner byxorna.

Svar på tråden Ni som har IBS (irriterad tjocktarm osv) läs detta´, behöver tips =(