Inlägg från: Anonym (svamp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svamp?)

Ni som har IBS (irriterad tjocktarm osv) läs detta´, behöver tips =(

Hejsan!

Min läkare och jag är oense om vad jag lider av. Hon tror och letar efter IBS mendans jag tror att jag har svamp i magen. Hon hittar inget fel på proverna men vill ändå inte gå vidare med min teori så där är jag helt utelämnad själv och internet.

Jag fick en mastodont-pencilinkur för 1/2 år sedan, sedan dess har jag haft lös mage, panik-måste-gå-på toa, mage stor som en ballong, är grymt trött hela tiden och ont i magen. Dvs verkligen påvkerat mitt liv.

Jag håller på och labborerar med det mesta inom mat och har kommit fram till att så länge jag håller ned kolhydratsmängden så är allmän tillstådet riktigt bra. Jag är pigg, bevhöer inte springa på toa i tid och otid osv. Det jobbiga är just att hålla sig borta från kolhydrater....för det har vi mycket i vår vardag. Men det känns i vilket fall skönt att vet att JAG kan vara den som bestämmer över mitt liv.

www.expressen.se/1.40261

• Anonym (svamp?)

Bestla, du skriver om någon IBS-skola på sahlgrenska. Jag har en vännina med IBS som det kanske skulle vara intressant att kicka iväg henne.

"Okså IBS" jag har plocka bort ALLA kolhydrater, godis, bröd, pasta, potatis, ris, kakor. ALLT! superjobbigt (man kan ju aldrig äta ute eller ta en fika med vänninor osv) men det är det enda som gör att jag ändå mår hyfsat bra.

Jag har tröttnat på min läkare så jag har nu börjat testa traditionell kinesiska medicin (tcm) med akupunktur och örter. Funkar inte detta heller så är det att beställa svamp-tabletter. Någon som har tips på vad som är bra.

• Anonym (svamp?)

bestla, Suck! Ja, alltid är det något. Det var ju medicin (atibiotika) som jag hamnade i den här dåliga-magen svängen från börjat.
    Jag går hos en akupunktör som jag litar på....blir jag inte bra där lovar jag dig att jag inte kommer hålla på att laborera mer utan ta ett varv till inom svensk sjukvård. Tack för din varning!

Lycka till med lilla bebisen ! :)

Svar på tråden Ni som har IBS (irriterad tjocktarm osv) läs detta´, behöver tips =(