• teambe

Bästa barnprogrammen för en två-åring?

Okej, barn ska ju inte se på tv och yada yada yada.

Men om de nu ändå sitter där, vad tycker ni är bra program för en två-åring? Jag tycker Dora, Molly, Nasse och Teletubbies är bra. Fler förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 21:03:55:
    Jag tänkte inte så mycket på vad barnen tycker om utan vad vi som föräldrar tycker är bra program, eg inte för snabbt, möjligt att hänga med i för en två-åring, vettigt ur ett kösnperspektiv, inte några galna värderingar, eventuellt tom lite pedagogik.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 21:05:37:
    De senare Byggare Bob gillar vi också, när Wilma får vara med ;)

• Svar på tråden Bästa barnprogrammen för en två-åring?
  • Filippa

Våran tös tyckte inte om tv vid den åldern, men kom det djur på tv så blev hon sittandes kvar.
    Tycker Anki och pytte är bra!

• Odessa

Gnottarna är lite likt teletubbies, skillnaden är att de pratar lite mer än Teletubbies. Min dotter _älskade_ dem! Tyvärr kommer de inte på Bollibompa längre, men finns på dvd.

Byggare Bob? Eller är det för "avancerat"? Det var ett tag sedan dottern var 2 så jag minns inte.. *s*

• Tindrande

Astrid Lindgren, Pippi långstrump och Lotta på bråkmakaregatan fastnade min son för, och min dotter som nu är 16 mån stannar till och med en stund och skrattar åt pippi

Sen som du skrev, Dora

• Vilmas Mamma

Musses klubbhus gillar Vilma. Håller nu på o lär sej färger mm. mycket sånt på Musse.

*~Vilma & Edvin~*
  • teambe

Jag tänkte inte så mycket på vad barnen tycker om utan vad vi som föräldrar tycker är bra program, eg inte för snabbt, möjligt att hänga med i för en två-åring, vettigt ur ett kösnperspektiv, inte några galna värderingar, eventuellt tom lite pedagogik.

• Vilmas Mamma

O Pippi, det älskar hon!!

*~Vilma & Edvin~*
  • strojes

Vår dotter är 2,5 år och älskar Pippi. Vi har den teknade varianten på dvd som hon tittar på ibland. Det var ett tag sedan hon såg Bolibompa så vilken som är hennes favorit där kommer jag inte ihåg.

Svar på tråden Bästa barnprogrammen för en två-åring?