• teambe

Bästa barnprogrammen för en två-åring?

Okej, barn ska ju inte se på tv och yada yada yada.

Men om de nu ändå sitter där, vad tycker ni är bra program för en två-åring? Jag tycker Dora, Molly, Nasse och Teletubbies är bra. Fler förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 21:03:55:
    Jag tänkte inte så mycket på vad barnen tycker om utan vad vi som föräldrar tycker är bra program, eg inte för snabbt, möjligt att hänga med i för en två-åring, vettigt ur ett kösnperspektiv, inte några galna värderingar, eventuellt tom lite pedagogik.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 21:05:37:
    De senare Byggare Bob gillar vi också, när Wilma får vara med ;)

• Svar på tråden Bästa barnprogrammen för en två-åring?
  • Tineling

Min dotter älskar Teletubbies och hon vägrar se andra barnfilmer. Teletubbies pratar samma språk som barn i denna ålder så de är att rekomendera tycker jag

• teambe
    Tineling skrev 2007-08-28 21:05:52 följande:
    Min dotter älskar Teletubbies och hon vägrar se andra barnfilmer. Teletubbies pratar samma språk som barn i denna ålder så de är att rekomendera tycker jag
    Exakt! Vuxna verkar tycka att Teletubbies suger, men egentligen är de ju mycket genomtänkta program.
  • tutim

Nalle i det blåa huset eller vad det heter var en favorit här för inte så länge sedan, annars är djurprogram på Animal planet etc alltid poppis.
    Byggare Bob går hem men helst bara själva intro-låten. Sonen (är 2 år och 1 månad drygt) ser hellre program med "verkliga" människor än tecknat och så ska det helst sjungas och dansas en massa så Mora träsk har funkat och fungerar hela tiden och är faktiskt ett tips, det kan till och med vara kul för en själv i nostalgisyfte med lite MT

• mal

Sonen blir 2 i oktober och han gillar byggare-bob, lilla röda traktorn och fifi blomsterfröna

• malinn

Teletubbies, Pippi, Saltkråkan och Lotta på bråkmakargatan har min dotter gillat. Det är fortfarande vid 3,5 års ålder favoriter, Pippi ska dock helst inte vara tecknat. Ny favorit är oxå Nicke Nyfiken som jag kan tänka mig även skulle tilltala två-åringar

• cicci85

Dora, små einsteins och backyardigans är bra!
    Sen är det massa mer program som han gillar...

• Popkorn

Min son är skojig (2 1/2år) Älskar Tintin

• Popkorn

Just ja lilla röda traktorn åxå

• teambe

Men vaD tycker ni som föräldrar om att barnen ser på?

• MrsQ

Min sons favoriter:

Spöket Laban
    Cars "Bilar"
    Pippi Långstrump
    Emil i Lönneberga
    Teletubbies (men den har kommit bort så det var ett tag sen den gick)

Hans favvisar kommer o går, han tittar på dem i nån vecka så byter han film

Svar på tråden Bästa barnprogrammen för en två-åring?