Inlägg från: Balkongsong89 |Visa alla inlägg
  • Balkongsong89

MÅSTE killar tömma pungen?

Om inte skapar utlösning så görs det automatiskt i sömnen. Sperma förnyas och kommer ut, sen töms inte allt nödvändigtvis på samma gång. 
    Vad gäller "måste tömma", inget är ett måste men de flesta mår bra av att få orgasm ibland och det är ofta negativt att hämma naturliga instinkter och processer. Precis som att det är dåligt att hålla inne sorg, ilska och annat. Det kommer ut på nåt sätt och stänger man in det löps stor risk att det kommer ut på fel sätt. 

• Balkongsong89
    Anonym (noi) skrev 2025-05-29 04:11:35 följande:
    Mår verkligen de flesta bra av att få orgasm? Jag hatar det och finner det en extremt obehaglig känsla. Bl.a. därför som jag aldrig ägnar mig åt självbefläckelse. Tänkte att det rimligen måste finnas många fler som känner likadant?

Sen kanske männens kroppar, på ett rent fysiologiskt plan, mår bättre av att rensa rören ibland. Så att inget hinner "sina" i maskineriet. 
    De flesta mår bra av det ja, det har forskning visat. Sen finns alltid undantag i allt. Sen så är det nog bättre om man har en sund syn och inställning till det. Självbefläckelse som ord skulle jag säga har en negativ betoning och det påverkar ju synen negativt vilket i sig kan vara destruktivt. 
  • Balkongsong89
    Anonym (noi) skrev 2025-05-29 04:21:31 följande:
    Fast det var inte menat på det viset. Jag tycker bara att det verkar rätt meningslöst att hålla på med sig själv när man inte är intresserad av detta.

Det är inte mitt ordval som är problemet. Jag tror att orgasmer haussas upp och görs mer betydelsefulla än de egentligen behöver vara. Tror att många inte får ut nåt särskilt av dem, kvinnor i synnerhet. Det är patriarkalt, denna fixering vid orgasmer. 
    För kvinnor är orgasmer viktiga för sin fysiska och psykiska välbefinnande, samt för att stärka partnerskap. Orgasm kan ge en känsla av välmående, ångestdämpande och lugnande effekt, och den frigör hormonerna endorfin och oxytocin som bidrar till lyckorus och bindning. 
    Varför är orgasmer viktiga för kvinnor?

Fysiska och psykiska effekter:

Smärtlindring: Orgasm kan minska huvudvärk och andra fysiska smärtor. 

Ångestdämpande: Orgasm kan hjälpa till att dämpa ångest och stress. 

Lyckorus: Frigörelsen av endorfin och oxytocin ger en känsla av lycka och välmående. 

Bindning: Oxytocin är ett hormon som främjar bindning mellan partners. 

Relationen:

Stärker intimitet: Orgasmer bidrar till att stärka den fysiska och emotionella intimiteten mellan partners. 

Fysisk njutning: Orgasm är en viktig del av den fysiska njutningen i sex. 

Vad är det som är patriarkalt med orgasmer, båda könen får dem, vill generellt ha dem och mår bra av att få dem.
    Sen om det finns män eller kvinnor som inte gillar det precis som de finns folk som inte gillar träning, frukt/grönsaker som allmänt är bra för det flesta så är väl det fine.
    Men det är inte patriarkalt med något båda kan ta del av lika mycket med liknande effekter på välmående?

Svar på tråden MÅSTE killar tömma pungen?