• A lie
    majflickan skrev 2007-10-10 16:27:47 följande:
    NÄ nu vill jag berätta för er.. Men skriv inget i min GB om det bara...Men om allt går bra blir Anton storebror i maj
    GRATTIS!!!

Troll, men hjälp! Håller tummarna för att det inte är ngn fara.. vad har han för symptom?
    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • A lie

Widar sover ca 19.30 - 6.30 så 11h oftast ingen middag, men han har jua lltid sovit lite mindre än alla jämnåriga så...

• A lie

Troll; Hua.. anledningen till att jag frågar är för att min pappa var allvarligt sjuk när jag var liten, men för honom gick det jättesnabbt.. han blev förlamad så att han inte kunde röra sig mer än att blina med ett öga... En form av kronisk nervrotsinflammation, minns inte det medicinska namnet på rak arm just nu...

Håller såklart tummarna för att de hittar avd det är för fel och att det är lättbotat

• A lie
    Molina skrev 2007-10-11 22:18:55 följande:
    A lie: Hur mår din pappa idag? Låter otäckt det som drabbade din pappa!
    han blev sjuk vid jul, provade div saker, det som tillslut hjälpte var att byta ut alla vita blodkroppar, då vände det (efter ca 3mån) i maj fick han komma hem fösta gången... han vägde då 40kg till sina 180cm.. idag är han välmående, kanske lite för har fått ytterligare tre barn (lyckats göra min mor gravid 4ggr men det första togs bort pga att det var så snart inpå sjukdomen, läkarna hade ju inte trott han skulle kunna bli pappa igen och min faster som försökte bli gravid fick inte häla på på sjukhuset i fall det kunde vara farligt för foster om hon blev smittad etc... I efterhand vet de ayy det barodde på att han fick två förkylningar samtidigt och att dessa på ngt vis gjorde så att nercrötterna inflamerades...
  • A lie

TROLL: massa STYRKEKRAMAR önskar också det fanns ngt jag kunde göra...

• A lie

Troll: Skönt att läsa att det rullar på för er. har tänkt Massor på er sedan jag var inne och läste sist (=evighet sedan känns det som)

meh skrev 2007-11-17 23:01:04 följande:
    AD-droppar behöver man bara ge tills dom är 2 år, för då räknar man med att dom får i sig tillräckligt med A- och D-vitamin via maten och genom att vara ute.
    ??
    Nä det är väl så att man ska ge dem året runt tills de är 2år, sedan är det alla månader som innehåller R (dvs september tom april) tills de fyller fem år!! Tidigare var det bara första sommaren man behövde ge dem, men nu har de ändrat... Det är i varjefall den infrmation jag fått från de tre olika BVC vi tillhört...

Ja det är otroligt vad olika barn kan vara i utvecklingen... Tittar jag bara på mina två så skiljer det massor.. När Widar var likagammal som Vendela pratade han 3 ordsmeningar, hon kan bara ett fåtal ord... (inte så att jag tror hon är sen, snarare är hon helt normal vad gäller den biten...) man tror liksom att andra barnet ska lära sig lite fortare än första för att de apar efter men så har det verkligen inte varit... Nu har iof sig W varit tidigt eller ivfinte sen med det mesta... Det enda jag märkt att v tagit efter honom är pottan... han är ju helt torr dagtid numera och även ibland på nätterna... har hänt ett par tre ggr att hon gått och satt sig på pottan och gjort sitt efter att han suttit där.. och OJ vad stolt hon blir... men för den delan räknar jag inte med att hon ska bli torr förrän om ett år eller så... Det som hon gjort på pottan nu är mer slump än skicklighet!!

läste en intressant artikel av Linda Skugge i en av höstens mammatidningar (oktober??) där hon just diskuterade detta att trots att man tycker att man uppfostrar och behandlar sina barn lika så blir de så olika, lär sig i olika takt osv.. Väldigt intressant läsning. här på FL får man ofta intrycket av att allt är en tävligt och kolla vad mina barn kan, vad kan dina osv! Hu hoppas inte jag uppfattas som sån?? För visst blir det ju att man berätar vad de kan, man r ju stolt
  • A lie
    Felixxmor skrev 2007-11-18 12:16:21 följande:
    A lie - Innan var det året runt tills de fyller två och då alla månader med R i men det är ändrat nu tills de e två år sedan behöver dem inte om de är ute något varje dag och äter rätt mat.Den infon fick jag av vårt BVC förra månaden....
    jahapp, lustigt att de föst 04 ändrar till året runt för att de märker brist, sedan drar ner på åldern.. men det är väl just fäör att de är de första åren som är viktiga..
  • A lie

Känner igen det där med att folk tror att W är äldre än han är.. fast å andra sidan tror jag att många 3.5åringar är jämgamla med W också :D

meh skrev 2007-11-18 21:45:12 följande:
    Här har vi en till som många tror är äldre än han är, just på grund av att motoriken är väldigt bra och att han är lång. Jämfört med jämnåriga, så är han nästan 1 dm längre och det skiljer bara 1 dm mellan Erik och en kompis som är 4 år.Erik pratar väldigt mycket också, men det kan vara svårt för dom som inte hör honom varje dag att förstå vad han menar. Dom på dagis börjar förstå honom nu, men ibland får vi tala om vad vissa ord betyder. Han har en förmåga att sätta H framför vissa ord och då är det svårare att höra vad han menar
    Hur var det är du uppvuxen i Åkersberga eller har din mamma flyttat dit senare?
    Är själv "rospigg" i botten och W pratar också sådär med H framför vissa ord och att han tar bort H där det börjar med det osv. Inte så mkt nu som för kanske 1/2år sedan... Jag + alla fyra syskonen pratade också så då vi var små. tydligen enl min farmor var det så gubbarna och gummorna pratae då hon var liten. Så man undrar ju om det ivf för vår del då, kan vara så att det hänger kvar i dialekten även om det inte är lika tydligt som förr...
  • A lie

veckomatsedel är verkligen guld värt, så slioper man att det blir stressigt för att man inte kunnat komma på vad man skulle äta!!

• A lie
    majflickan skrev 2007-11-27 19:34:18 följande:
    Gokväll.Nu har vi precis varit iväg o sett på Mora Träsk. Anton var lite reserverad i början men sen släppte det. Var toppen att gå på=)Snart dags för o åka iväg o jobba. Så trött på  o jobba med detta redan o måste iaf jobba med det fram till mars=/
    F-N att jag inte läste ditt inlägg igår :( KOm på att det ju vore kul att gå på med W och kollade in deras turneplan.. IDAG har de varit i TVÅ städer ca 3mol från oss.. jaja...
  • A lie

Bea: Den ena gubben är samma som när jag var liten, men den andra medlemmen byttes ut ngn gång (när =?? på 90talet kanske??)

Mina barn fullkomligt älskar grönsaker och frukt. Har varit tvungen att ställa undan fruktfat o dyl för annars går de och plockar på sig frukt så att de inte äter ngn mat...
    Ett tips om barnen äter dåligt med grönsaker är att låta dem sitta med tex gurk- morotsstavar och lite dipp medan man gör i ordning middagen, då är de ju ofta hungriga och det finns bara det att välja på i väntan på middagen. Harinte behövt praktisera det själv, men vet att de tipsat om det på TV och att många andra med grönsaks kinkiga barn sagt att det fungerar...

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!