Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

junibebisar -05, del 9!

Vart fint väder här me idag men jag har jobbat=( Jag måste verkligen komma på vad jag vill utb mig till. Jobba som personlig assistent e nog inget för mig. Är jättejobbigt där jag e nu. Är så otroligt känslig för lukter o där luktar tuvärr en del. Att jobba helg är oxå jättetråkigt=(

Mamma till Anton
  • majflickan

Anton sitter bakåt vänd i baksätet ännu. Vi hoppas han kan göra det iaf 1 år till. Tills det är dags för nästa barn o ta över den stolen. Jag tror inte anton kan sitta där länge än så heller, börjar ju bli lite trångt med bena redan. Stolen vi har går inte o ha framåt, så när det e dags så får vi köpa en ny till anton

Mamma till Anton
  • majflickan

Blev så besiken förut. Jag hade sett i en broshyr från biblioteken här i stan. fanns 2 teatrar som passade för Anton en som var åldern 1-2 o en 1-3 den 1-3 kunde jag inte för jag jobba. Men 1-2 skulle gå en lördag så det passade perfekt så kunde vi gå hela familjen. Ringer till biblioteket förut o tänkte beställa biljetter. Då säger dom att barnen inte får ha fyll 2 år. *suck* Blev så ledsen o arg. Är så känslig nu så allt som går emot e bara skit.
    Tycker oxå det e taskigt. skiljer bara ett halvår. O eg hur många 1 åringar har nytta av sådanna teatrar eg.
    Här försöker man att hitta på saker, o kanske lite mer kulturella ibland då, o så får man inte gå!!!

Mamma till Anton
  • majflickan

Idag har här snöat hela dagen. Var ute förut Anton var väl sådär förtjust i snön. Han blev jättesur när han gick med en leksaksgärsklippare o det fastnade snö på hjulen. Hoppas han vänjer sig lite mer vid snö=)

Idag har vi fått upp trappen upp till vårat kommande rum. Om det bara kunde bli helt klart någon gång...

Mamma till Anton
  • majflickan

meh, grattis till grav. Kul att det är några fler som ska ha nu oxå Får se hur lika vi får denna gången =)

Mamma till Anton
  • majflickan

Tove H

ANton blir förhoppningvis storebror i maj. Väntar just nu på o få ett besked om när jag ska få en UL tid...

Vi ska på 2½ års kotroll, o då e det språket dom kollar. Vilket jag inte tror anton komma klara.. o om inte annat så vill ja nog att de ska kolla det bättre. Han säger knappt 2 ordsmeningar o jag tycker det går sååå segt med pratet. Verkar aldrig släppa

Mamma till Anton
  • majflickan

Jo visst anton pratar ju o han förstår mycket det märks. Men alla har sagt i över 1 års tid nu att det kommer snart.. det kommer snart.. är så trött på o höra det. Känns inte som det...

Mamma till Anton
  • majflickan
    Tove H skrev 2007-11-15 15:30:27 följande:
    Majflickan: Jag förstår vad du menar... Jag kände så oxå hela tiden, men som sagt det släppte för ca 2 veckor sedan (han har pratat innan oxå, men inte som nu)... han säger ju mest typ: handen (betyder hålla handen) om det är två ordsmeningar säger han typ mamma .... kom (han kör en rätt lång paus mellan två ordsmeningarna). Han säger ganska många ord å härmas å så, men uttalar allt rätt lustigt. Men han kan inte säga F, S R har jag för mig det e.. men vi ska kolla hans hörsel så fort vi kan, för jag pratade som han gör å. Så vi gissar på att det är samma sak för theo. Jag fick operera öronen, å då pratade jag bättre å hörde mer å missade inte vissa bokstäver.
    Låter fakitiskt väldigtlikt anton, han har oxå som långa pauser mellan orden, vill gärna att vi ska säga orden han säger sen kommer nästa. Han vränger oxå vissa ord som tex nös=snö, dass=svart. Sen kan han inte säga V, säger dattan ist för vatten o dit istället för vid
    Mamma till Anton
  • majflickan
    meh skrev 2007-11-15 22:04:31 följande:
    Tack så mycket för alla grattis (förlåt Helen, såg inte att du skrivit grattis för Felixxmor )Är nu i vecka 12 och var på inskrivning i fredags. Den blev lite framflyttad eftersom jag blev sjuk. Nu väntar vi på tid för ul, och det lär nog inte bli det här året. Går in i v 18 på julafton Mår bra, men känner av lite illamående vissa kvällar och tycker att jag är mer känslig mot lukter den här gången. Vi får se om det blir bättre och självklart har jag sura uppstötningar, precis som när jag väntade Erik , tack och lov för novalucol och Gaviscon Majflickan - Grattis, kul att det är en till i den här tråden som väntar samtidigt . Här tror jag att det kommer bli ett majbarn, även om bf är på Eriks födelsedag, men med tanke på alla för tidiga födslar vi har i min släkt av både min mor, syster och jag själv, så siktar jag in mig på maj . Vilken vecka är du i?
    Jag hoppas verkligen att detta blir ett majbarn, men BF e dagen före min födelsedag så en vecka över hade nog inte gjort något heller bara det inte blir 15 dagar som me anton. Jag e i vecka 14 nu går in i 15 till helgen. Pratade med min BM igår för jag oroa mig lite. o så prata vi om UL Så hon ringde dom o frågade när jag skulle få en kallelse. O de hade precis skickat ut till dom som hade sista mens den 10/9 jag hade min sista den 12/9 så jag missa på 2 dagar. Verkar som jag först ska på UL i vecka 50 o då har jag ju gått in i vecka 19, tycker det låter sent men de tycker väl inte dom då
    Mamma till Anton
  • majflickan

Kan oxå ibland känna som Jessi74 skrev att Isabella kan uppfattas som äldre än hon e..
    O så kan jag ibland känna me anton oxå. Han är stor o lång o motoriken är jättebra för honom. Därav kan de ibland då kännas extra tungt att han pratar lite för då tror folk att han verkligen e sen trotts att han kanske inte e det.

Nä nu ska jag krypa till sängs.. Har jobbat kväll idag o nyss kommit hem. I fm var vi på kalas med enbart tårta o kakor o sen har jag bara fått i mig en paj o popcorn så känner mig inte direkt pigg på något sätt...

Mamma till Anton
  • majflickan

Är det någon som har tips på middagsmat idag? Jag har tappat total ork för o komma på middag. Sambon får jag aldrig hjälp när jag frågar. Ligger ne massa matburkar i frysen men aldrig är det något som duger åt honom. Så det blir till o slänga allt igen=( Om han väl kommer med ett förslag så är det pytt i panna eller något annat färdiglagad som bara e o värma... Visst lätt e det men jag vill ha RIKTIG mat inget halvfabrikat jämt o ständigt..

Gårdagen slutade med att jag bara var sur.. Vet inte om han ens fatta varför..

Mamma till Anton
  • majflickan
    Felixxmor skrev 2007-11-19 10:45:26 följande:
    majflickan - Du kan få prata med min sambo Han älskar att laga mat!!!Han som gör maten här, VARJE dag. Skönt e det!!!Middag e ett nödvändigt ont om man säger så. Svårt att hitta på något....Brukar få hjälpa till att hitta på något sedan fixar han det.Skönt!
    TÄnk om han hade lagat mat någongång. Om inte annat kom med förslag.. hade ju gjort jättemycket.. Blir ju oftast jag som fixar med tanke på att jag är hemma mest...
    Mamma till Anton
  • majflickan

Jag har sagt så många gånger att jag vill ha hjälp med middagsmat men ändå händer inget. Hade det inte varit för anton hade jag sktit i middag helt så hade han fått klara sig själv. Jag skrev en veckomatsedel ett tag men tröttna på det oxå fick ju inte mer tips då.. o mina ideer var ju slut. Vecko handla gjorde vi oxå men nutycker jag det har blvit sämre oxå..

Tänkte han skulle förstå snart...

Mamma till Anton
  • majflickan

Gokväll.

Nu har vi precis varit iväg o sett på Mora Träsk. Anton var lite reserverad i början men sen släppte det. Var toppen att gå på=)

Snart dags för o åka iväg o jobba. Så trött på  o jobba med detta redan o måste iaf jobba med det fram till mars=/

Mamma till Anton
  • majflickan

Hallo!

Vart har ni tagit vägen? Hoppas inte alla ligger hemma o e sjuka. Själv kräktes ja förut men hoppas det har med grav o göra o inte e något annat.

Tänkte fråga er hur jag ska göra me Anton o mat. Han äter smörgås o frukt o sånt men vi får inte i honom någon lunch eller middag. Likadant både hemma o på dagis. Idag hade han ätit lite ris till lunch igår fick han i sig 2 fiskbullar o ofta inte ens det. Har försökt o inte göra så stor grej av det men nu börjar jag ändå bli lite fundersam o orolig. Han kan ju inte bara leva på smörgås tycker ja. Men vad ska man göra?

Mamma till Anton
  • majflickan

Har testat o skippa mellanmål o se om han hionner bli lite hungrigare men spelar ingen roll. Han är ju inte trött o tycker han dricker bra iaf. Nu tar han ju iaf välling igen o det tycker jag är bra. var extra jobbigt när han inte drack det heller.

Vilken härlig kommentar.. Ja ibland så får dom till det bra=)

Mamma till Anton
  • majflickan

Jag har funderat på o köpa fiskolja som anton ska få för o få i sig omega3 iaf. Nästan enda grönsakerna Anton äter e morötter.

Mamma till Anton
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!