• Anonym (less)

Whiplash del.2

Här är del 2 för oss whoplash skadade. Här kan vi beklaga oss,dela med oss av erfarenheter,metoder och stötta varandra när omgivningen börjar tröttna.
    Länk till gammla tråden www.familjeliv.se/Forum-4-46/m21465902.html

Olika metoder som hjälpt
    www.feldenkraismetoden.org
    www.feldenkrais.com
    www.kraniosakral.se
    vibrationsträning
    www.sensusfriskhus.se/default2.asp...
    www.easyvibe.se
    Antidepresiva
    index.glaxowellcome.se/SYSTEM.PLX&c...
    Warmneck www.giraffinerat.com/

• Svar på tråden Whiplash del.2
  • Kirste

Jag har precis beställt en warmneck, även om den är rätt dyr så kan den eventuellt hjälpa mig med min smärta.

• Jullesmamma

Skulle också behöva en för det ser ju som sagt var inte så kul ut med halsduk året om, men jag väntar tills jag hör hur lång väntetid det är hos Åke...

• Finesse

Har inte hunnit läsa igenom del 1 än.. men ska göra det imorron om jag hinner så jag kan läsa lite om era erfarenheter å sen kan jag skriva om mina..

men kortfattat om mig.. 3½ år sen min olycka och är fortfarande 50% sjukskriven.. förlorade mitt jobb eftersom jag inte kunde jobba heltid.. och nu håller fk på att omvandla min sjukpenning till sjukersättning...

just nu är jag gravid och ska till min läkare på måndag och hoppas på 100% sjukskrivning (jag är arbetslös) för jag har sånna hemska foglossningar så efter jag stått upp 10 min har jag väldigt ont.. å det påverkar min nacke väldigt mkt.

menmen jag ska som sagt läsa igenom hela andra tråden.. eller så mkt jag orkar hoppas ni orkar höra mitt gnäll som kommer att komma här lite då å då

• Anonym (less)

välkommen finesse!
    Gnäll på så mycket du orkar. Vi är alla i samma situation så när någon håller på att bryta ihop finns det alltid någon som har en lite bättre period och orkar stötta och visa att man inte är ensam om de tankar man har.

• Kirste
    Finesse skrev 2007-08-29 22:26:40 följande:
    Har inte hunnit läsa igenom del 1 än.. men ska göra det imorron om jag hinner så jag kan läsa lite om era erfarenheter å sen kan jag skriva om mina..men kortfattat om mig.. 3½ år sen min olycka och är fortfarande 50% sjukskriven.. förlorade mitt jobb eftersom jag inte kunde jobba heltid.. och nu håller fk på att omvandla min sjukpenning till sjukersättning... just nu är jag gravid och ska till min läkare på måndag och hoppas på 100% sjukskrivning (jag är arbetslös) för jag har sånna hemska foglossningar så efter jag stått upp 10 min har jag väldigt ont.. å det påverkar min nacke väldigt mkt.menmen jag ska som sagt läsa igenom hela andra tråden.. eller så mkt jag orkar hoppas ni orkar höra mitt gnäll som kommer att komma här lite då å då
    Ja vi finns här för dig! Gnäll så mkt du orkar!!
  • hus busen

Suck... va trött man blir på människor som inte ens vill försöka förstå hur man har det :( vet inte om jag ska skratta eller gråta nu.

Jag startade en tråd om mina hundar som spårade ur på en gång :( så jag försöker här istället.

Är det någon av er som har hundar? Hur aktiverar ni dom/sköter allt som ska göras?

Hinner inte med mina hundar så dom får det dom behöver.... tycker mest att dom skitar ner så jag har fullt upp att städa efter dom. Funderar lite på att avliva dom men det vill jag igentligen inte....

Ush va trött man blir som inte förstår.... undra om man va så blind och blåögd själv innan olyckan??

• hus busen

Jullesmamma..... jag fick en tid efter en månad till åke men det brukar vara inom 3månader man får tid.... en warmneck kan nog vara bra endå om du ska operera dig nu i vinter för det är ganska känsligt efteråt och det ilade i snittet på mig efteråt(helst när jag gick ute och de var kallt).

• Jullesmamma
    hus busen skrev 2007-08-30 00:38:59 följande:
    Jullesmamma..... jag fick en tid efter en månad till åke men det brukar vara inom 3månader man får tid.... en warmneck kan nog vara bra endå om du ska operera dig nu i vinter för det är ganska känsligt efteråt och det ilade i snittet på mig efteråt(helst när jag gick ute och de var kallt).
    Tack för tipset!
  • Anonym (less)

Jag har inga hunder men tycker att det räcker att städa efter ungarna. Vet inte när golvet blev torkat senast. Jag har tänk ta in städhjälp som får torka golven,torka skåpluckor och putsa fönster. Kan väl inte bli så dyrt? Tänkte ta det före jul, sambon hinner inte med och jag klarar inte av det.
    Kan du inte ge bort hundarna till någon? Det är synd att det är så mycket jobb med hundar för annars så piggar dem ju upp en.

hus busen skrev 2007-08-30 00:35:06 följande:

Suck... va trött man blir på människor som inte ens vill försöka förstå hur man har det :( vet inte om jag ska skratta eller gråta nu.Jag startade en tråd om mina hundar som spårade ur på en gång :( så jag försöker här istället.Är det någon av er som har hundar? Hur aktiverar ni dom/sköter allt som ska göras?Hinner inte med mina hundar så dom får det dom behöver.... tycker mest att dom skitar ner så jag har fullt upp att städa efter dom. Funderar lite på att avliva dom men det vill jag igentligen inte....Ush va trött man blir som inte förstår.... undra om man va så blind och blåögd själv innan olyckan??
  • Finesse

Anonym (less) skrev 2007-08-30 10:28:39 följande:

Jag har inga hunder men tycker att det räcker att städa efter ungarna. Vet inte när golvet blev torkat senast. Jag har tänk ta in städhjälp som får torka golven,torka skåpluckor och putsa fönster. Kan väl inte bli så dyrt? Tänkte ta det före jul, sambon hinner inte med och jag klarar inte av det.Kan du inte ge bort hundarna till någon? Det är synd att det är så mycket jobb med hundar för annars så piggar dem ju upp en.hus busen skrev 2007-08-30 00:35:06 följande:
    Städning kostar ganska mkt.. kan inte säga exakt hur mkt.. men det är absolut inte GRATIS.. du har ingen släkting som kan hjälpa dig?
Svar på tråden Whiplash del.2