• Anonym (less)

Whiplash del.2

Här är del 2 för oss whoplash skadade. Här kan vi beklaga oss,dela med oss av erfarenheter,metoder och stötta varandra när omgivningen börjar tröttna.
    Länk till gammla tråden www.familjeliv.se/Forum-4-46/m21465902.html

Olika metoder som hjälpt
    www.feldenkraismetoden.org
    www.feldenkrais.com
    www.kraniosakral.se
    vibrationsträning
    www.sensusfriskhus.se/default2.asp...
    www.easyvibe.se
    Antidepresiva
    index.glaxowellcome.se/SYSTEM.PLX&c...
    Warmneck www.giraffinerat.com/

• Svar på tråden Whiplash del.2
  • Anonym (less)

Fick fönsterputsning av svärmor när jag fyllde,men tyvärr är hon rätt gammal och missade en hel del. Men nu är det väl 50% skatteavdrag? Tänkte om man tar hjälp 2 gånger/år så vet man iallafall att allt blir rent då.
    Tyvärr är min mamma inte den hjälpsamma sorten.

Nu till något roligare jag ska ut i helgen för första gången på 2år. Först ska vi äta middag och sedan lyssna på musik ska bli så roligt. Hoppas att smärtan håller sig borta.

• nene76

Hej på er alla!!
    Får man kliva in här å vara med?
    Var med i en trafikolycka -94 och har ont ont ont sen dess.. men inte fått nån som helst hjälp.. Förren nu.

Si vis amari, ama. Om du vill älskas, älska.
  • Finesse

Anonym (less) skrev 2007-08-30 10:41:09 följande:

Fick fönsterputsning av svärmor när jag fyllde,men tyvärr är hon rätt gammal och missade en hel del. Men nu är det väl 50% skatteavdrag? Tänkte om man tar hjälp 2 gånger/år så vet man iallafall att allt blir rent då.Tyvärr är min mamma inte den hjälpsamma sorten.Nu till något roligare jag ska ut i helgen för första gången på 2år. Först ska vi äta middag och sedan lyssna på musik ska bli så roligt. Hoppas att smärtan håller sig borta.
    Ok.. hoppas du får roligt!

Tur att min mamma är hjälpsam.. å har hjälpt till med många utflyttningstäd.. (har flyttat 2 ggr under tiden jag varit sjukskriven) men min sambo har ställt upp å putsat fönstren i våras.. men jag måste nog få honom att göra det i helgen oxå.. har en massa fågelskit på dom..

Just nu är jag kluven.. vet inte vad som är bättre? att ha ont i bäckenet av foglossning eller nacken.. ? jag måste röra på mig mkt å inte sitta still för att nacken inte ska göra ont.. MEN kan inte röra mig så mkt utan mest sitta still för att inte ha så ont i bäckenet.. vad ska man välja? pest eller kolera? nån som har nåt förslag?
  • hus busen

Den ena hunden har en hudsjukdom som gör det ännu värre (tappar massa päls hela tiden) så det är skit jobbigt.

Men utan hundarna så hade livet varit riktigt tungt många gånger så oftast så är det värt det att städa efter dom.... men ett rent och fint hem är det svårt att ha :(

Det blir nog att vi behåller dom för jag har nog inte samvete till att göra något annat.... men ibland blir man så less när man inte kan ha det som man vill (rent och fint hem).

Hoppas verkligen att jag får upp muskelmassan i armar och rygg snart så jag orkar mer.... men det verkar inte som att det finns någon hjälp tillbaka i livet som man kan få av vården :( men det är väl bara till att försöka på egen hand...

• hus busen

De va så lite:) glad om jag kan hjälpa.

Jullesmamma skrev 2007-08-30 10:21:21 följande:
    Tack för tipset!
  • Tingen
    Finesse: Det är bättre med foglossning... för av det kommer något positivt till slut... en bebis Men jag vet vad du talar om. Själv satt jag i rulltol större delen av första graviditeten.
    Det finns folk som ljuger sig in i sin sannings fanatism.
  • Cuthalion

Var precis hos en läkare som gjorde dagen mindre kul. Hade hoppats på hjälp men det blev inte så. Suck . Plötsligt blivit mycket sämre än förut men men förhoppningsvis kan jag någonm dag få tag i min "vanliga" läkare och få hjälp .

hus busen

Jag har tur som dels har en suverän hund som vet precis hur matte fungerar och dels har jag hjälp av mina föräldrar när jag jobbar.

Orkar int bry mig om att ha det kliniskt rent. Föredrar att satsa på att han får komma ut och sedan lägger vi oss i soffan/sängen och tittar på tv. Finns ingen bättre medicin än en varm hund

• hus busen

Mina hundar är tyvär vilda och galna så dom är svåra att ha att göra med när man är skadad :( så det har inte blivit några promenader på flera år (har en inhägnad tomt) och värmen från dom får jag ju aldrig endå.... Men det är mitt eget fel eftersom jag inte orkar med den stora buffeln(shäfer/lab) och den lille är ingen knähund.

Men man är så van vid att ha dom så jag har inte samvete till att förändra nåt endå.

Jobbigt att gå till läkaren och bli sämre ...

Cinzano skrev 2007-09-04 17:54:58 följande:
    Var precis hos en läkare som gjorde dagen mindre kul. Hade hoppats på hjälp men det blev inte så. Suck . Plötsligt blivit mycket sämre än förut men men förhoppningsvis kan jag någonm dag få tag i min "vanliga" läkare och få hjälp .hus busenJag har tur som dels har en suverän hund som vet precis hur matte fungerar och dels har jag hjälp av mina föräldrar när jag jobbar.Orkar int bry mig om att ha det kliniskt rent. Föredrar att satsa på att han får komma ut och sedan lägger vi oss i soffan/sängen och tittar på tv. Finns ingen bättre medicin än en varm hund
  • Kirste

Åhh kan rekommendera Warmnecken... Det var väl investerade pengar. Varför har jag inte tillverkat en sådan själv?!

• Jullesmamma

Nu har jag också beställt en Warmneck!
    Dessutom väntar jag med spänning på bekräftelse på min operation hos Åke i Usa...

Svar på tråden Whiplash del.2