Inlägg från: Anonym (less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less)

Whiplash del.2

Här är del 2 för oss whoplash skadade. Här kan vi beklaga oss,dela med oss av erfarenheter,metoder och stötta varandra när omgivningen börjar tröttna.
    Länk till gammla tråden www.familjeliv.se/Forum-4-46/m21465902.html

Olika metoder som hjälpt
    www.feldenkraismetoden.org
    www.feldenkrais.com
    www.kraniosakral.se
    vibrationsträning
    www.sensusfriskhus.se/default2.asp...
    www.easyvibe.se
    Antidepresiva
    index.glaxowellcome.se/SYSTEM.PLX&c...
    Warmneck www.giraffinerat.com/

• Svar på tråden Whiplash del.2
  • Anonym (less)

välkommen finesse!
    Gnäll på så mycket du orkar. Vi är alla i samma situation så när någon håller på att bryta ihop finns det alltid någon som har en lite bättre period och orkar stötta och visa att man inte är ensam om de tankar man har.

• Anonym (less)

Jag har inga hunder men tycker att det räcker att städa efter ungarna. Vet inte när golvet blev torkat senast. Jag har tänk ta in städhjälp som får torka golven,torka skåpluckor och putsa fönster. Kan väl inte bli så dyrt? Tänkte ta det före jul, sambon hinner inte med och jag klarar inte av det.
    Kan du inte ge bort hundarna till någon? Det är synd att det är så mycket jobb med hundar för annars så piggar dem ju upp en.

hus busen skrev 2007-08-30 00:35:06 följande:

Suck... va trött man blir på människor som inte ens vill försöka förstå hur man har det :( vet inte om jag ska skratta eller gråta nu.Jag startade en tråd om mina hundar som spårade ur på en gång :( så jag försöker här istället.Är det någon av er som har hundar? Hur aktiverar ni dom/sköter allt som ska göras?Hinner inte med mina hundar så dom får det dom behöver.... tycker mest att dom skitar ner så jag har fullt upp att städa efter dom. Funderar lite på att avliva dom men det vill jag igentligen inte....Ush va trött man blir som inte förstår.... undra om man va så blind och blåögd själv innan olyckan??
  • Anonym (less)

Fick fönsterputsning av svärmor när jag fyllde,men tyvärr är hon rätt gammal och missade en hel del. Men nu är det väl 50% skatteavdrag? Tänkte om man tar hjälp 2 gånger/år så vet man iallafall att allt blir rent då.
    Tyvärr är min mamma inte den hjälpsamma sorten.

Nu till något roligare jag ska ut i helgen för första gången på 2år. Först ska vi äta middag och sedan lyssna på musik ska bli så roligt. Hoppas att smärtan håller sig borta.

• Anonym (less)

Lycka till! Hoppas att det blir bra.

Jullesmamma skrev 2007-09-14 22:49:52 följande:
    Hej på er!Här var det lugnt!Jag ska åka till Usa och operera mig! Vi drar den 17/10 (tar ett par dagars semester i Chicago) och op. blir en vecka senare...Återvänder den 7/11 som en ny människa hoppas jag...
  • Anonym (less)

Ni har skrivit lite om att er läkare har en åsikt och fks en annan, min pappa blev avstäng från försäkringskassan i 1år för de ansåg att han kunde jobba, han fick inte skriva in sig i a-kassan för att han var sjuk och man måste stå till arbetsmarknadens förfogande. i 1år var han avstängd,han gick vidare med det och jag tror att det var länsrätten som avgjorde det. Han fick 1års lön retroaktivt från fk, tyvärr hamnade den på det årets inkomst så det blev väldigt mycket skatt.
    Om man anser sig behöva bli sjukpensioner på tex 50%-100% så rekomenderar jag att man tar hjälp från en advokat på en gång, det har dem i pappas omgivning gjort då har det gått snabbt och enkelt utan bråk!

Själv får jag smärtstillande dropp var 14:e dag,kroppen blir helt utslagen. Första gången hade jag jätteont men nu blir jag bara bättre. Jag har hängt tvätt,plockat ur disken,skrivit hela det här utan paus och tagit prommenader med barnvagnen. Längtar till jag kan köra bil lite längre igen.
    Vilken enorm skillnad för humöret. OBS!!!!! Denna behandling kan man göra när man ammar.

• Anonym (less)

Hej allihoppa! Har precis som er andra lidit ganska mycket av denna blåsiga sommar och kalla hösten. Jag ska nu åka på semester och hoppas att värmen blir bra för nacken,dock lite orolig för flygningen. Fick min warmneck idag så hoppas att den fungerar på planet.
    Jag såg en annons i tidn. som jag vill dela med mig.

Inbjudan till RTP Sala-Hebys Whiplashkonferens i Pingstkyrkan, Sala torsdagen den 1 november kl 09.00-17.30

Pris inkl.fm och em kaffe och lunch på Sala Stadshotell

RTP medlemmar: 250,-
    Icke medlemmar: 400,-

Plusgirokonto nr 4628359-4

Anmälan senast 10/10 till Anne-Marie Johansson 0224-12147 eller Siv Holmudd 0224-14428.

PROGRAM

09.00-09.30 Samling/kaffe
    09.30-09.45 Inledning Torbjörn Lindberg
    09.45-10.30 Camilla Ekwall,leg.sjukgymnast/vårdlärare
    10.30-10.40 Paus
    10.40-11.20 Mia Wallin, leg.ssk/doktorand
    11.20-11.30 Paus
    11.30-12.10 Gun Färnemo, leg.psykolog
    12.15-13.15 Lunch
    13.15-13.30 Info Torbjörn Lindberg
    13.30-14.15 Helene Lindelöf,whiplashskadad och opererad av Åke Nyström
    14.15-14-20 Paus
    14.20-15.30 Docent Åke Nyström talar om sin operationsmetod
    15.30-15.50 Kaffe
    16.00-17.30 Frågestund: samtliga föreläsare och landstingspolitiker

Jag hoppas att någon kan gå och rapportera till oss andra sedan. Jag är tyvärr bortrest då.
    Länk om ni vill veta mer blogg.whiplashgruppen.info/

• Anonym (less)

Någon som vet hur det gått för jullesmamma?
    Hoppas hoppas att det går bra. Jag har varit på semester i Thailand och flygresan var pest o pina men jag har haft min första smärtfria vecka på 3år. Jag hade räknat med att bli bättre, men inte så mycket. ag har busat med barnen, badat,dykt snorklat och utan att få ont. Jag har varit hemma 1v nu och värken är tillbaks. Tror inte bara att det är värmen utan också avbrottet från vardagen, slippa tvätt,städning o matlagning.
    Rekomenderar alla att testa. blir jag lika dålig igen så får man väl försöka hitta ett yrke som kan fungera där, för att ha ont hela tiden o inte ens orka kramas med sina barn är inget liv. Jag hade glömt hur underbart det kunde vara att ha familj.
    Jag hoppas att ni alla får en chans att uppleva det.
    Jag hoppas att vi kan få lite liv i den här tråden igen. Ska inte skriva mer nu, det är tradolanen som håller mig igång o jag vet att jag får ångra det imorgon.

Rekomenderar alla att ta en långsemester. Träffade föresten en tjej som rekomenderade mig www.aj.se ska vara nån form av advokat hjälp för w skadade så man får ut pengar på förs. Har inte kollat den än men ska göra det snart. Återkommer med rapport.

Svar på tråden Whiplash del.2