• hotflower

Bra tips om viktnedgång!!

Hej på er alla som håller på att kämpar med vikten.
    tänkte vi kunde samla en tråd där alla möjliga tips finns.
    Har du något speciellt som gör att du går ned i vikt? Förutom VV, pulver, GI osv...
    Tänkte mer som alternativ till godis, matvanor osv...Men allt är välkommet!!

Mitt idag är att äta ca 2dl mat/näring varannan timme...
    Jag gick ner 2,8 kg på första veckan...:o)

• Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!
  • hotflower

Vad som helst höll jag på att säga... :o)
    Mat och mellanmål i dessa mängder...

• hotflower

Vilka bra tips tjejer!! Vad duktiga ni är...
    Jag kör med VV och det funkar hyffsat. Måste lära mig som ovan skrev att sluta äta när man blir mätt...Åsså detta godis eller rättare sagt chips...:o(

• hotflower

Hm...Gi? Jag har inte riktigt hängt med i denna utveckling när det gäller det...Men är det verkligen bra för kroppen å knoppen??
    Tänker på att man inte får så mkt intag av kolhydrater...

har hört att man sku tugga varje tugga minst 20 ggr...Ngn som gör detta?
    Jag sväljer nästan hela bitar, då jag oftast äter när jag e vrålhungrig hahaha

• hotflower

wellah

Aha...ja, man påverkas ju alltför lätt...av det mesta så att säga. När det gäller light så äter man ju nästan mer av det just för att det är nyttigt så då är det ok, men fel blir det ju!!

Ett snacks tips;
    Majskrokar som är skakade i en påse med ostbågedipp...:o)
    Vad har ni andra för "lätt" variant av erat godis??

• hotflower

Talbok var ett bra tips!! Är det extra spännande går men ju ett varv till :o)

• hotflower

Heisan;

WOW!! Verkligen bra insikt du har. Det är "det" jag söker med, inspirationen att ha just den andan...:o)
    Lycka till!!

Michayla;

Hm...man blir ju onekligen lite nyfiken!!!

• hotflower

Idag har jag ätit ostbågar-crunchy....*suck*
    Men jag får trösta mig med att det var en liten mängd om jag sk jämföra med vad jag brukar äta hahaha.
    Nåväl, haft idrott på jobbet så...lite mindre ågren.
    Å andra sidan, varför ågren?
    Det här med tt gå ned i vikt...ändra sin inställning till mat å godis först, å sen ändra det andra vore kanske en idé??

• hotflower

Humörsmänniska...ja det är jag med. Men jag kan tyvärr inte säga att jag "bara" äter gött när jag har pms utan jag äter unna mig gott när jag är glad, ledsen, hungrig och inte minst förbannad. När man är det sista skiter man ju liksom i ALLT!! ;o)

Håller med Lobos Mágicos att man ska ta små, små steg...

• hotflower

Heisan

skönt att höra att du är på väg så att säga...hoppas verkligen att du är stolt över dig själv å ser den stolta kvinnan du blivit varje dag i spegeln... :o)

• hotflower

Heisan:

GRATTIS!!! Vad roligt för dig :o)

Tess1979:
    Håller med...sunt och ganska logiskt...

• hotflower

Jag dricker nog 1 liter vid varje måltid....älskar vatten!!
    Viktigt med vatten men 1 liter minst ska man ju dricka eller var det minst 1.5 liter?
    Nåväl...
    Ska väga mig imorgon, lite nervös men men det ska nog gå bra hehehe.

• hotflower

Promenader gör sitt verkar det som...
    Jag har turen att få promonera ganska mkt i mitt jobb. Så, betald fys aktivitet!! Jeha :o)

Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!