• hotflower

Bra tips om viktnedgång!!

Hej på er alla som håller på att kämpar med vikten.
    tänkte vi kunde samla en tråd där alla möjliga tips finns.
    Har du något speciellt som gör att du går ned i vikt? Förutom VV, pulver, GI osv...
    Tänkte mer som alternativ till godis, matvanor osv...Men allt är välkommet!!

Mitt idag är att äta ca 2dl mat/näring varannan timme...
    Jag gick ner 2,8 kg på första veckan...:o)

• Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!
  • Ottosson

vad äter du då? blev ju nyfiken

• hotflower

Vad som helst höll jag på att säga... :o)
    Mat och mellanmål i dessa mängder...

• Lobos mágicos

Jag äter efter ett kostschema jag fått av min kostrådgivare. Äter 6 gånger om dagen, frukost, 2 lagade mål och 3 mellanmål. Och så tränar jag på gym 1-2 gånger/v, vibbträning 1gång/v och försöker promenera minst varannan dag.
    Har tappat 5,1% i fett och lagt på mig 1,5kg muskler på 8 veckor.

• Scissor Sister

Har själv kämpat mot överviktskilon länge, men nu är de på väg bort. Som många andra som kämpat genom åren kan jag allt om kost, motion, kalorier, GI och ViktVäktarna, men det har inte hjälpt mig särsklit mycket. Min nya metod är ganska enkel: Att sluta äta när jag är mätt och att inte kasta i mig maten. Visst faller jag tillbaka, men då är det bara nya tag som gäller. Försöker såklart att välja nyttig mat, med frukt som mellanmål och ev nötter. Försöker att inte handla sådant som jag vet att jag inte kan sluta äta av. Väljer andra goda saker istället.

Sen har jag börjat köpa snygga kläder som jag inte kommer i. Det sporrar mig till att vara nyttig. Jeans är en favorit. Har senaste året köpt nya jeans vid flertalet tillfällen som jag sedan kämpat för att komma i och det har fungerat. Det ligger ett till par i garderoben och snart så ...

Jag har också skaffat mig en större väska så att jag alltid har ett par bra skor med mig för att kunna promenera mycket. När jag kommer fram till jobbet, caféet, eller vad det nu är, byter jag bara till ett par snygga skor. Sen när jag ska hem igen är det sneakers på igen.

• hotflower

Vilka bra tips tjejer!! Vad duktiga ni är...
    Jag kör med VV och det funkar hyffsat. Måste lära mig som ovan skrev att sluta äta när man blir mätt...Åsså detta godis eller rättare sagt chips...:o(

• wellah

Mitt tips är att dricka proteinpulver och styrketräna och värna om musklerna i kroppen... även smala kan vara feta (mkt fett - lite muskler)

• MissJune

Hej allihopa!

Jag kör vanlig hedelig Gi/Atkins. Äter så mkt grönsaker och proteinrika saker som möjligt, och det har gått över all förväntan. Har gått ner 2,2 kg på en vecka, och det postitiva är att allt sötsug är borta! Jag småäter inte längre, och det är jag glad över. Lycka ill!

• hotflower

Hm...Gi? Jag har inte riktigt hängt med i denna utveckling när det gäller det...Men är det verkligen bra för kroppen å knoppen??
    Tänker på att man inte får så mkt intag av kolhydrater...

har hört att man sku tugga varje tugga minst 20 ggr...Ngn som gör detta?
    Jag sväljer nästan hela bitar, då jag oftast äter när jag e vrålhungrig hahaha

• Kejo

Rekommenderar viktklubb.se
    (eller någon annan sajt där man kan visualisera sin kost)

Genom att registrera sitt intag (mat) samt sitt uttag (motion) av kalorier så sporras man att hålla sig på rätt sida om kaloristrecket.

• wellah
    hotflower skrev 2007-09-05 19:53:00 följande:
    Hm...Gi? Jag har inte riktigt hängt med i denna utveckling när det gäller det...Men är det verkligen bra för kroppen å knoppen??Tänker på att man inte får så mkt intag av kolhydrater...har hört att man sku tugga varje tugga minst 20 ggr...Ngn som gör detta?Jag sväljer nästan hela bitar, då jag oftast äter när jag e vrålhungrig hahaha
    skillnaden med gi/atkins-tänk är att allt som heter "light" är no-no och dessa light-produkter och nyckelhålsmärkta produkter som vi TROR är nyttiga är ju eg många ggr inte det. Dom dryper av socker/kolhydrater som jävlas med vårat blodsocker. 
Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!