Har själv kämpat mot överviktskilon länge, men nu är de på väg bort. Som många andra som kämpat genom åren kan jag allt om kost, motion, kalorier, GI och ViktVäktarna, men det har inte hjälpt mig särsklit mycket. Min nya metod är ganska enkel: Att sluta äta när jag är mätt och att inte kasta i mig maten. Visst faller jag tillbaka, men då är det bara nya tag som gäller. Försöker såklart att välja nyttig mat, med frukt som mellanmål och ev nötter. Försöker att inte handla sådant som jag vet att jag inte kan sluta äta av. Väljer andra goda saker istället.
Sen har jag börjat köpa snygga kläder som jag inte kommer i. Det sporrar mig till att vara nyttig. Jeans är en favorit. Har senaste året köpt nya jeans vid flertalet tillfällen som jag sedan kämpat för att komma i och det har fungerat. Det ligger ett till par i garderoben och snart så ...
Jag har också skaffat mig en större väska så att jag alltid har ett par bra skor med mig för att kunna promenera mycket. När jag kommer fram till jobbet, caféet, eller vad det nu är, byter jag bara till ett par snygga skor. Sen när jag ska hem igen är det sneakers på igen.