• tiamant

Bästa overallen!?

Jag har en tvååring som är ute väldigt mycket om dagarna och i vinter kommer han att behöva en slitstark och vattenavvisande overall som torkar fort.

Vad jag förstår det som är den stora skillnaden mellan bra/dålig overall hur snabbt de torkar.

Någon som kan guida mej i denna ännu lite okända värld?

• Svar på tråden Bästa overallen!?
  • blonde redhead

Reimas overaller är jätte bra,men dyra. Dom nya mdellerna går även att torka i torkskåp nu.

• Cakar

Bävernylon ÄR olika du känner på kvaliten, ju kraftigare den är desto fortare torkar den.
    Men som sagt Reimans är nog blnad de bästa (och även dyraste)

• Nemone

Dom nya reima tec säger du, när kom dom i år?
    eller förra året?

• tiamant

Usch, jag får ångest!

Jag vill ju att sonen ska vara varm och torr men jag vill inte betala närmre 2000kr för en overall. Fast å andra sidan är det ju ett "arbetsplagg" också. Han kommer ju att använda den varje dag och ska klara mycket påfrestningar.

Vi bor i sthlm så det är ju rätt slaskigt här. Vi kan inte ha en overall som blir genomsur på nolltid. Och sonen går hos dagmamma som oftast är ute med barnen om dagarna.

• tiamant

Var säljer de reima förresten?

• The Bumblebee
    tiamant:
    Då tycker jag att du ska försöka hitta en Mikk Line-overall. Samma funktion som Reima - men kostar mindre än hälften så mycket. (i sonens storlek kostar den 699kr) Jag ska själv köpa en sån till min 2½-åring till vintern - har så många kompisar som lovvordar de overallerna.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Mamma Anna

Vi hade en från H&M förra året och den funkade perfekt. Dessutom är de så billiga att man har råd att ha en hemma och en på dagis, kan torkas i torkskåp också

• tiamant

Mikk-Line verkar intressant. Den skulle ju lillebror också kunna ärva nästa år. Och så skulle man kunna ha en H&M overall som en extra overall.

Fidget: Har varit inne och kikat på din overallångesttråd.

Men är H&M overall även bra här i sthlm där det är så slaskigt?

The Bumbleebee: Vet du var man kan hitta Mikk-Line overaller till en 2,5-åring?

Svar på tråden Bästa overallen!?