• tiamant

Bästa overallen!?

Jag har en tvååring som är ute väldigt mycket om dagarna och i vinter kommer han att behöva en slitstark och vattenavvisande overall som torkar fort.

Vad jag förstår det som är den stora skillnaden mellan bra/dålig overall hur snabbt de torkar.

Någon som kan guida mej i denna ännu lite okända värld?

• Svar på tråden Bästa overallen!?
  • Drickaback

Vi har danska vinteroveraller til våra barn. De håller fukten bra och det är viktigt här där vi bor.

• The Bumblebee
    LillaÄrtan skrev 2007-08-30 12:20:39 följande:
    Puffar, vill också veta om Didrikson´s overaller går att torka i torkskåp! Köpte en åt dottern för ett par veckor sedan!
    Pratade alldeles nyss med en butik som säljer Didriksons. De går att torka i torkskåp på LÅG temperatur. Inte på hög. Så man får meddela dagis om detta om de ska stoppa in den i torkskåpet.

Mikk-Line
    ska inte att torkas i torkskåp. Har pratat med 3 olika återföräljare nu - alla säger samma sak. En kvinna berättade att flera kunder kommit tillbaka med overaller som blivit förstörda i torkskåp på dagis.
    *Skit oxå* jag som ville ha en sån här overall ju...
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Miss USA

mikkline gör bra overaller !

You say I'm a bitch like it's a bad thing
  • Gul13

The Bumblebee: Okej tack för infon. Ska inte torka nästa i torkskåp då alltså. Dotterns mikkline blev som sagt sällan så blöt att den behövde torkas så vi kommer att ha en mikkline i år oxå. Lycka till med era val!

• The Bumblebee
    Gul13 skrev 2007-08-30 13:00:32 följande:
    The Bumblebee: Okej tack för infon. Ska inte torka nästa i torkskåp då alltså. Dotterns mikkline blev som sagt sällan så blöt att den behövde torkas så vi kommer att ha en mikkline i år oxå. Lycka till med era val!
    Det är ju det som får mig att vilja ha en sån ändå. Velpotta som jag är Räcka ut tungan Du har ju erfarenheten och säger att man inte behöver torka den i torkskåp - utan att den hinner torka ändå.
    Kanske ska man slå till ändå... I sonens storlek kostar Mikk-Line 749 kr - det är ju betydligt billigare än Reima (om än lite dyrare än förra året...)
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • mams2004

Ang Didriksons overall,är det ngn som vet var de säljer sina overaller i Stockholm.Jag så en jätte snygg på Babyland men de har så små storlekar. Jag var inne på uteungar.se och kollade men de har inte alla färjer.

• Miss USA

mikkline är bra för att dom oftast inte blir så blöta att dom behöver torkas
    Sonen hade en sådan förra året och inte en gång var overallen så blöt att han inte kunde tagit på sig den igen.
    Dagiset älskade overallen av flera orsaker, blev inte blöt och var lätt att ta på och av.
    Har nu beställt overall både till sonen och lillasyster, tillsammans 1275 kronor

You say I'm a bitch like it's a bad thing
  • Silverhaj76

mams2004
    Jag såg på Teamsportia i Tyresö, sen finns det en butik på Kungsgatan bredvid Panduro som säljer.
    I Vällingby ska det också finnas en butik, kan inte komma ihåg namnet just nu.

• cicci85

Förra året hade Ö&B fått in ett parti MikkLine, där va det billigt och tog slut snabbt

har läst att didrikssons är för smal, fler som instämmer?

Svar på tråden Bästa overallen!?