• Bei Bei

Hjälp med mjölkfritt margarin

Ska göra piroger till hela släkten. En syster ammar & hennes bebis tål inte mjölkprodukter.
    Var till affären igår & skulle handla margarin till degen, men det finns ju inget helt mjölkfritt!!

Vad använder ni för märken eller vart kan jag köpa ett 100% mjölkfritt margarin?

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Hjälp med mjölkfritt margarin
  • Rosana

Har inte Carlshamns ett margarin som är helt mjölkfritt? Minns att man använde det på barnens dagis för några år sedan, där det fanns laktosallergiker...

• Majsan70

Carlshamn tror jag det är som har ett helt fritt från mjölk.

Sen borde det ju finnas i specialdisken för mejeriprodukter. Har själv hittat mjölkfritt margarin till min son tidigare.

• Chaia

Milda culinesse är ett flytande margarin som är mjölkfritt.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Bei Bei

Tack för bra tips! Bor i Göteborg, vart kan man hitta Carlshamns eller Keiju´s margarin?

♥ Ronja ♥
  • Bei Bei

Borde inte vara så svårt att hitta väl? Vårat Willys närmas har det inte dock...

Chaia skrev 2007-08-30 10:22:40 följande:
    Milda culinesse är ett flytande margarin som är mjölkfritt.
    ♥ Ronja ♥
  • listo

Jag brukar köpa Keiju på Ica eller Coop, där finns det alltid inne... och jag bor i Kiruna, så jag gissar att det borde finnas på närmsta Ica, Konsum, Coop eller liknande i Gbg.

Nå men jo.... så är det
  • MaddeMamman

Tänk på att det kan förekomma mjölprodkut även om det står vegetabiliskt margarin...som i bröd och kanelbullar man köper.

• Chaia

Rapsolja fungerar också utmärkt att baka med. 100 gram margarin motsvarar 1 dl olja har jag för mig?

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Bei Bei

Att jag inte har tänkt på det! Ska ha dem klara tills i morgon & börjar få lite "bakpanik" Ska hinna så mkt idag när dottern är på dagis. (första heldagen idag, håller på att skola in)

Nu bär det av till ICA! Tack för hjälpen allihopa!

Chaia skrev 2007-08-30 10:32:44 följande:
    Rapsolja fungerar också utmärkt att baka med. 100 gram margarin motsvarar 1 dl olja har jag för mig?
    ♥ Ronja ♥
  • Linda1976
    Bei Bei skrev 2007-08-30 10:24:35 följande:
    Borde inte vara så svårt att hitta väl? Vårat Willys närmas har det inte dock...
    ICA Maxi Mölndalsvägen har garanterat - en hel hylla, precis brevid äggen.
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
Svar på tråden Hjälp med mjölkfritt margarin