Min katt kissar inne,har snart inget val..:(
Hejsan!
Detta är en tråkig första tråd,men jag vet inte vart jag ska vända mig längre! Har en katthane som är runt 7 år som kissar inne. Han har hållt på med det nu sen ett tag innan sommaren men har gjort det då och då ibland innan,men nu är det kiss och bajs VARJE dag i hallen på dörrmattan! Känns otroligt jobbigt att ta med sig folk hem å det luktar blä i hallen,han har ju kissat på parketten så många gånger nu så att den är ju mer eller mindre förstörd!=( Jag har bytt kattlåda och kattsand hur många gånger somhelst,satt kattlådan i hallen..men han kissar inte i den..jag har satt maten i hallen för att dom är ju så renliga av sig att dom inte vill äta och kissa på samma ställe...men han sätter sig mitt i maten och kissar! Detta börjar bli jobbigt nu! Känns inte som om mitt hem känns rent å välkommande längre..luktar skunk. Har också försökt att sätta saker precis vid dörren...men inte kul att behöva hoppa över stolar å grejjer när man kommer innanför dörren.
Ringde veterinären,ska prova en sak som heter Feliway,en grej som sitter i kontakten som ska lugna ner stressade katter...funkar inte det så ska han in till veterinären å kollas upp...å hittar dom inget där så finns det inte så mycket annat å göra än att ta bort min lille bäbis! Otroligt jobbig situation..älskar min kissekatt!..:(