• no pasaran

fäder och verktyg

Finns det fler pappor här som bara älskar sina verktyg och allt man kan göra med dem. Tänger, mejslar, svetsar, hylsnycklar you name it.

Jag kan lätt slå ihjäl några timmar och njuta i affärer som Clas Ohlson, Rusta, ÖoB och för att inte tala om Biltema.

Jag kan inte tro att det bara är jag som är så barnsligt förtjust i dessa manliga tingestar eller har jag fel?

För tillfället bor vi i lägenhet, så det är ju inte mycket mer än bilen man pysslar med, men nog har jag minst ett dussin uppsättningar av nycklar och annat till varje skruv och mutter på gamla Bettan.

och skulle nån cd eller mobil gå sönder i hemmet så tindrar mina ögon och fram rycker verktygsväskorna (ja, väskorna! plural. Jag har en rejäl väska till varje sorts verktyg) och lyckan är gjord.

Frugan tycker det är ett underligt fenomen att vi män måste ha leksaker fast vi är vuxna, men jag trivs med mina kära verktyg.
    Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden fäder och verktyg
  • Moas Pappa

Detta låter som mig själv Förstår precis vad du menar. Nu är dock lyckan gjord, får mitt garage imorgon, så snart blir det en diger inköpslista hos t.ex. biltema.

• Röde Orm

Håller med er - det är en märklig dragning vi har vi män, själv är jag inte den händigaste eller den som älskar att skruva och hamra... Men, affärer som Claes Ohlson är alltid spännande, kanske drömmen om den ultimata verkstaden som hägrar (även om jag inte är riktigt klar över vad jag ska ha den till )

Allmänmanligt tillstånd skulle jag tro!

• AYE

Även om jag inte har en extrem längtan efter verktyg så känner jag mig naken utan dem. Liksom lite lätt handikappad.
    Drömmen är ju en dag att få lämna lägenhetslivet o ha ett stort dubbelgarage fyllt med verktyg som gör vardagen enklare... och roligare.

• SkåneP

Själv har jag bara två verktyg:

Silvertejp : för saker som inte sitter fast, men som borde göra det.

5-56 : för saker som sitter fast, men som inte borde göra det.

• cruZZe

Har en ganska komplett uppsättning fina verktyg men använder dom inte mer än jag måste. Lejer bort allting vad skruva med bilar heter bland annat.

• Benganfans

Har tyvär bara en liten väska med hyllsor och uring nycklar i tum och mm storlekar. den stora boxen från biltema men jag skulle vilja uppgradera den med mycket tum verktyg från kamasa tools men tyvär kostar dom lite mycket. men jag köper lite saker där ifrån. sen lite mer trycklufts verktyg vore kul. Delar garage med svärfar och han har lite av varje en bockmaskin och lite nadra plåt verktyg.

• Röde Orm

Jag tycker att SkåneP slog huvudet på spiken - borde vara ett motto att handla verktyg efter...

SkåneP skrev 2007-09-03 16:46:56 följande:
    Själv har jag bara två verktyg:Silvertejp : för saker som inte sitter fast, men som borde göra det.5-56 : för saker som sitter fast, men som inte borde göra det.
  • Tyler Durden

nej, så fort jag har ett verktyg i handen slutar det med ont, förutom knivarna i köket som dansar i handen
    no pasaran skrev 2007-08-30 23:44:00 följande:

Finns det fler pappor här som bara älskar sina verktyg och allt man kan göra med dem. Tänger, mejslar, svetsar, hylsnycklar you name it.Jag kan lätt slå ihjäl några timmar och njuta i affärer som Clas Ohlson, Rusta, ÖoB och för att inte tala om Biltema.Jag kan inte tro att det bara är jag som är så barnsligt förtjust i dessa manliga tingestar eller har jag fel?För tillfället bor vi i lägenhet, så det är ju inte mycket mer än bilen man pysslar med, men nog har jag minst ett dussin uppsättningar av nycklar och annat till varje skruv och mutter på gamla Bettan.och skulle nån cd eller mobil gå sönder i hemmet så tindrar mina ögon och fram rycker verktygsväskorna (ja, väskorna! plural. Jag har en rejäl väska till varje sorts verktyg) och lyckan är gjord.Frugan tycker det är ett underligt fenomen att vi män måste ha leksaker fast vi är vuxna, men jag trivs med mina kära verktyg.Nån som känner igen sig?
  • Stolt Farssa

Diggar bauhaus, jula & liknande..
    Ärm amn prylgalen så är man.. hehe =I:>)

Svar på tråden fäder och verktyg