• no pasaran

fäder och verktyg

Finns det fler pappor här som bara älskar sina verktyg och allt man kan göra med dem. Tänger, mejslar, svetsar, hylsnycklar you name it.

Jag kan lätt slå ihjäl några timmar och njuta i affärer som Clas Ohlson, Rusta, ÖoB och för att inte tala om Biltema.

Jag kan inte tro att det bara är jag som är så barnsligt förtjust i dessa manliga tingestar eller har jag fel?

För tillfället bor vi i lägenhet, så det är ju inte mycket mer än bilen man pysslar med, men nog har jag minst ett dussin uppsättningar av nycklar och annat till varje skruv och mutter på gamla Bettan.

och skulle nån cd eller mobil gå sönder i hemmet så tindrar mina ögon och fram rycker verktygsväskorna (ja, väskorna! plural. Jag har en rejäl väska till varje sorts verktyg) och lyckan är gjord.

Frugan tycker det är ett underligt fenomen att vi män måste ha leksaker fast vi är vuxna, men jag trivs med mina kära verktyg.
    Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden fäder och verktyg
  • frítz76

Japp förstod va du menade... ha de

• Läderlappen

Vedklyv är nog de manligaste man kan äga :P

• AYE
    Läderlappen skrev 2007-10-10 20:42:49 följande:
    Vedklyv är nog de manligaste man kan äga :P
    Hoppas du menar yxa och huggkubbe i så fall...
  • Nybban

Vedklyv är för amatörer. Ska vara en riktigt traktordriven vedprocessor om det ska vara nått.... *s*

• Neubert

Jag fick världens chans när jag började ett nytt jobb som resereparatör då jag själv fick köpa in min utrustning på företagets räkning och då var det inte biltema direkt...

Hade nästan inget innan så det var rena rama julafton för mig!!

• Läderlappen
    AYE skrev 2007-10-11 09:10:51 följande:
    Hoppas du menar yxa och huggkubbe i så fall...
    Nej för helvete! :) Sån där hydraulisk press (whatsitsname).. finns de något härligare ljud än nå torra björkar som klyvs itu ?
  • Amstaff loco

Me love verktyg!! har eget byggföretag åsom sagt man e inte blyg att handla de man vill ha, trots att de kan kännas ibland men men de blir som en drog... å vill ni ha ett tips! sitter både du å tjejen vid datorn å du vill sitta ostört, hoppa in på blocket å välj verktyg & maskiner annonserna då blir man bergis ensam vid dator ha en bra helg!

• Asgeirr

Hälften av mina verktyg är borta av någon mystisk anledning (=frugan). Ska köpa ett hänglås till en eventuellt ny låda i framtiden så man får ha sakerna i fred.

• Läderlappen
    Asgeirr skrev 2007-10-15 11:42:27 följande:
    Hälften av mina verktyg är borta av någon mystisk anledning (=frugan).
    *Asgarv* kvinnor och verktyg :P
  • AYE
    Asgeirr skrev 2007-10-15 11:42:27 följande:
    Hälften av mina verktyg är borta av någon mystisk anledning (=frugan). Ska köpa ett hänglås till en eventuellt ny låda i framtiden så man får ha sakerna i fred.

Jag har numera alla mina verktyg i min bil... och jag har bilen!
  • Läderlappen

i veckan var jag och inhandlade lite verktyg som kan komma att andvändas då jag borrar i gruvan (underhåll av riggen dvs) fick andvända dom lite också o i slutet av dagen spenderade jag några minuter att putsa av dom ;) Fint som f-n!

• no pasaran

jomenvisst, det är det jag menar.

Bara nöjet av att pyssla med sina verktyg.

Inte för att egentligen behövs, men bara det att få sortera dem, olja lite, putsa lite.

Kalla det "manligt" eller vad ni vill, men verktyg är verkligen trevligt

• Läderlappen

no pasaran skrev 2007-10-28 12:29:30 följande:

jomenvisst, det är det jag menar.Bara nöjet av att pyssla med sina verktyg.Inte för att egentligen behövs, men bara det att få sortera dem, olja lite, putsa lite. Kalla det "manligt" eller vad ni vill, men verktyg är verkligen trevligt
    Absolut! :P
    Trevligare än frugan med hormonförändringar iallafall ;)
Svar på tråden fäder och verktyg