• no pasaran

fäder och verktyg

Finns det fler pappor här som bara älskar sina verktyg och allt man kan göra med dem. Tänger, mejslar, svetsar, hylsnycklar you name it.

Jag kan lätt slå ihjäl några timmar och njuta i affärer som Clas Ohlson, Rusta, ÖoB och för att inte tala om Biltema.

Jag kan inte tro att det bara är jag som är så barnsligt förtjust i dessa manliga tingestar eller har jag fel?

För tillfället bor vi i lägenhet, så det är ju inte mycket mer än bilen man pysslar med, men nog har jag minst ett dussin uppsättningar av nycklar och annat till varje skruv och mutter på gamla Bettan.

och skulle nån cd eller mobil gå sönder i hemmet så tindrar mina ögon och fram rycker verktygsväskorna (ja, väskorna! plural. Jag har en rejäl väska till varje sorts verktyg) och lyckan är gjord.

Frugan tycker det är ett underligt fenomen att vi män måste ha leksaker fast vi är vuxna, men jag trivs med mina kära verktyg.
    Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden fäder och verktyg
  • Magnus Anderson

Dte bästa som finns är nog när man tar bilen till kompisen (som har garage) å skruvar å lär sig. Fan va duktig å manlig man känenr sig när man fixar det själv. LOL

• AYE

Ja, visst är det en skön känsla i "bra karl reder sig själv..."
    Det är de professionella hantverkarnas stora kassako.

• Magnus Anderson

Hahaha Ja det kan jag hålla med om. Men har tur iom att kompisen jag är å skruvar hos är bilmekaniker å säger hur jag ska göra.

• khrizt

Av något konstigt sammaträffande blev jag med verktygslåda ungefär samtidigt som jag blev med barn... Har aldrig haft ett intresse av verktyg eller sånt utan levt mitt liv med en såndär universalpryl, en skiftnyckel och en liten hammare. Helt plötsligt har jag både insektsnycklar ock hylsnycklar och en massa olika spikar o skuvar för både det ena och det andra. O borrmaskin! Fett rolig! ;D

• frítz76

Ha ha....min fru undrar nästan vad man ska ha allt till. Men jag tror inte man kan ha för mkt verktyg. Alltid saknas det något. Vi köpte hus i maj med ett 80 kvm stort garage så nu finns det en del att fylla upp. Saknar en svets och en ny vedklyv men det får bli nästa inköp

• nitraM

Hemma här finns inte såmycke verktyg,men på jobbet.
    Där finns allt man kan behöva,ska mycke till innan man kör fast där.

• Fleksnes

Jag har rätt så bra med verktyg men har samlat ganska länge också. Jag köper inte sånt skräp som Biltema och Jula od butiker säljer. Köp hellre en bra nyckel med kvalitet än att du köper en famn med skräp till samma pris. En hylsserie tex med bra kvalitet har man hela livet och kanske nästa generation också.

• frítz76

Men Fleksnes; Jula har ju även lite bättre märken än bara skit? Eller är det bara jag som anser att BACHO etc är bra??? De har mkt skitmärken och kina skit men det finns bra saker med..

• Fleksnes

Ok, men du vet vad jag menar tydligen.

• Bullowitch

jo vektyg är nog de bästa man kan ha tror inte man kan ha för mycket av dom raringarna.. det är en fröjd för ögonen bara att få öppna låderna å bara titta på dom och sen när man får användning för dom oj finns det ord för det haha.. har även en massa vektyg som ja inte vet va det är elle va dom är till för, som ja ärvde av min morfar, men dom har sin plats där i en av låderna å dom är så fina, va ja nu ska me dom till hehe men de kommer ja nog på nån dag när ja behöver dom =)

Svar på tråden fäder och verktyg