• Anonym (undrar)

Ont i rumpan/underlivet!!

Jag har nu flera ggr, under ganska lång tid, kännt att det tagit ont i underlivet/rumpan när jag ska sätta mig ner eller böja mig!

Svårt att exact säga vartifrån smärtan kommer, men det känns som om man skulle ha en käpp mellan benen då man ska försöka sätta sig..

Det tar inte ont så jag gråter, men tillräkligt att man ska bli fundersam och halvt orolig.
    Ont i ryggen och svanskotan har jag haft flera månader. Är nu i vecka 31.

Vad kan detta vara?

• Svar på tråden Ont i rumpan/underlivet!!
  • jojo7

låter som foglossninng tycker jag. har samma problem och jag har det..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Strömberg

Foglossning...100% säker jag har precis så med, det gör verkligen jätte ont! Känns som om man trillat o satt sig rakt på svanskotan i bland oxå...*usch o fy*

• Joss79 nr 2

Barnet är ju ganska stort nu och tar plats. Minns inte när dom sjunker, men det kanske är det som hänt, barnet ligger o trycker på. Det bästa är nog o snacka med din barnmorska.

• jojo7
    Strömberg skrev 2007-08-31 12:44:19 följande:
    Foglossning...100% säker jag har precis så med, det gör verkligen jätte ont! Känns som om man trillat o satt sig rakt på svanskotan i bland oxå...*usch o fy*

måste bar fråga om din man/kille har förståelse för foglossningen?

Det har inte min + att det börjar bli riktigt jobbigt nu. har dessutom en 1 åring som är väldigt mammig också..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Anonym

Kan nog vara foglossningen.
    men samtidigt så kanske barnet huvud håller på att fixera sej och det kan kännas lite obehagligt med.

• Anonym (undrar)

TROR ni att det är foglossning?
    Har tänkt att det kan vara det, men inte trott det endå...

Känns verkligen skumt.. som att det stramar eller hur man ska säga. Nja, dendär käppen mellan underlivet/rumpan förklarar det endå bäst Min gubbe stirrar konstigt på mig då jag säger det!

• Anonym (undrar)

Ja, man borde ju ta ett snack med BM, men jag glömmer det alltid då jag är där! Grrr.
    Och fattar hon sig på mina käppar i röven?
    Tänk om det är hemorojder?

Men så det behöver inte vara nåt farligt?

• lia76

behöver inte vara nå farligt
    låter som något mera normalt

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Anonym (undrar)

lia76: mycket möjligt, men det känns....dumt

Svar på tråden Ont i rumpan/underlivet!!